خبرگزاری کار ایران

عزم جمعی برای اتصال مترو به شبکه راه‌آهن سراسری

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۲۰۴۱

مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: با همکاری شهرداری تهران و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، پروژه اتصال خطوط ۶ و یک شبکه مترو پایتخت به خطوط حومه‌ای راه‌آهن سراسری کشور به ثمر خواهد نشست.

به گزارش ایلنا، علی امام در این باره افزود: به ‌موجب توافق صورت گرفته با شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و البته مطابق اسناد طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت، تصمیم گرفته شد مسیر توسعه جنوبی خط ۶ که در حال ساخت بوده و مراحل انتهایی خود تا محدوده بعد از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در شهرری را پیش‌رو دارد، حدود ۳ کیلومتر دیگر ادامه یابد تا ضمن اتصال به ایستگاه شهرری از خط یک مترو تهران، به شبکه راه‌آهن سراسری نیز متصل شده و دسترسی پیدا کند. به این ترتیب یک ایستگاه تبادلی بین خط ۶، خط یک و شبکه راه‌آهن کشوری ایجاد می‌شود که باعث ارتقاء سطح کارکرد خطوط متروی پایتخت و همچنین آسایش هرچه بیشتر مسافران شهرهای دیگر برای دسترسی به حمل و نقل عمومی تهران خواهد شد.

وی در ادامه به احداث یک پارکینگ و پایانه در انتهای خط ۶ با ظرفیت پذیرش ۱۰ رام قطار اشاره کرد و گفت: ساخت پایانه در واقع بخش دیگری از پروژه توسعه خط ۶ مترو است که با احداث آن، امکان کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در این خط و نیز تعمیر و نگهداری واگن‌ها در اسرع وقت فراهم می‌شود.

وی افزود: در این راستا جلسات منظم هفتگی و ماهانه برگزار خواهد شد تا به محض اتمام عملیات ساخت تونل توسعه جنوبی خط ۶، مراحل احداث ایستگاه تبادلی بین خطوط ۶، یک و خط سراسری راه‌آهن آغاز شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت مترو، در این زمینه طی هفته جاری نشست مشترکی با حضور  مدیرعامل شرکت مترو تهران، مدیرکل دفتر مهندسی و نظارت تاسیسات زیربنایی شرکت راه‌آهن کشوری مدیرکل راه‌آهن تهران برگزار شد و در ادامه، بازدید مفصل و مبسوطی از محل تجهیز کارگاه احداث ایستگاه تبادلی مورد نظر به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز