خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

الزام ارائه کارت واکسن برای ورود به خوابگاه/ توزیع غذاهای بسته‌بندی شده بین دانشجویان/ اعطای مرخصی تحصیلی به دانشجوی دارای بیماری‌ زمینه‌ای

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۱۷۸۴

معاون دانشجویی و فرهنگی- اجتماعی دانشگاه تربیت مدرس درباره شرایط حضور دانشجویان در خوابگاه‌‎ها از نیمه آبان گفت: دانشجویانی که برای اسکان به دانشگاه مراجعه می‌کنند، گواهی سلامت و کارت تزریق واکسن را هنگام ورود به خوابگاه باید همراه داشته باشند.

"مسعود رضایی" معاون دانشجویی و فرهنگی- اجتماعی دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره ظرفیت خوابگاه‌ها با توجه به آغاز آموزش حضوری دانشجویان در دانشگاه‌ها از نیمه آبان و موج حضور دانشجویان شهرستان‌ها در تهران بیان کرد: تا پیش از تصمیم‌گیری‌های جدید، خوابگاه‌ها با یک چهارم یا معادل ۲۵ درصد مورد استفاده دانشجویان قرار گرفته بودند، یعنی یک اتاق چهار نفره صرفا در اختیار یک نفر بوده است.

وی درباره افزایش ظرفیت خوابگاه‌ها تا ۵۰ درصد گفت: بعد از اینکه با همکاران در شورای معاونین ۱۳ دانشگاه برتر جلسه برگزار کردیم تقریبا به این نتیجه رسیدیم که می‌توانیم خوابگاه‌ها را با مجوز وزارت بهداشت و هماهنگی که انجام می‌شود تا ۵۰ درصد افزایش دهیم، بدین صورت که خوابگاه‌های چهار نفره به دو نفر و شش نفره تا سه نفر ظرفیت برسد.

معاون دانشجویی و فرهنگی- اجتماعی دانشگاه تربیت مدرس توضیح داد: بازگشت دانشجویان ما در دانشگاه تربیت مدرس به شکل تدریجی است، همه دانشجویانی که با معرفی آموزش و از طریق گروه، دانشکده و دانشگاه واحد عملی دارند، امکان اسکان در خوابگاه‌‎ها را خواهند داشت.

رضایی خاطرنشان کرد: همه دانشجویانی که پروپوزال پایان نامه و رساله‌شان مصوب شده و نیاز است که اکنون در خوابگاه حضور داشته باشند نیز در خوابگاه اسکان داده می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است دانشجویان برای ورود به خوابگاه گواهی سلامت و کارت واکسن داشته باشند؟ گفت: با توجه به اینکه بیشتر دانشجویان ما دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند دانشجویانی که برای اسکان به دانشگاه مراجعه می‌کنند، لطف کنند گواهی سلامت و کارت تزریق واکسن را هنگام ورود به خوابگاه همراه داشته باشند. البته این یک پروتکل کلی بوده و در همه دانشگاه‌ها در حال انجام است.

معاون دانشجویی و فرهنگی- اجتماعی دانشگاه تربیت مدرس در واکنش به اینکه با توجه به ظرفیت ۵۰ درصدی برای خوابگاه‌ها، آیا برای مابقی دانشجویان خوابگاه اضافه کرده‌اید؟ گفت: خوابگاه‌ها اضافه نشده‌اند ولی ظرفیت خوابگاهی افزایش یافته است.

رضایی افزود: اکنون کسی نمی‌تواند خوابگاه اضافه کند ولی اگر وزارت بهداشت، ستاد مقابله با کرونا و شرایط سلامت کشور و جامعه اجازه دهد، می‌توان ظرفیت خوابگاه‌ها را افزایش داد.

معاون دانشجویی و فرهنگی- اجتماعی دانشگاه تربیت مدرس در پاسخ به این سوال که آیا از ۱۵ آبان دانشجویان شما به شکل صد در صد حضوری می‌شوند؟ گفت: قرار شده در سراسر کشور شورای آموزش عالی هر استان راجع به این موضوع تصمیم بگیرد. طی جلساتی که ما با همکاران داشتیم بنا شد؛ حضور دانشجویان تدریجی باشد. اگر شیوع کرونا کمتر شود شاید بتوانیم میزان و ظرفیت اسکان را بیشتر هم کنیم ولی فعلا سقف۵۰ درصد برای حضور دانشجویان در خوابگاه مطرح شده است.

وی درباره وضعیت حضور دانشجویانی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند و دریافت مرخصی تحصیلی برای آن‌ها توضیح داد: این دوستان می‌توانند مرخصی تحصیلی دریافت کنند اما برای این رویه باید مدارک خود را به مرکز بهداشت دانشگاه ارسال کنند و در صورت تایید مرکز بهداشت می‌توانند مرخصی تحصیلی بگیرند.

رضایی ادامه داد: البته اکنون واحدهایی که در دانشگاه ما ارائه می‌شوند عملی هستند و واحدهای تئوریک بیشتر به شکل مجازی و غیرحضوری ارائه شده‌اند. برای واحدهای عملی می‌توانند با هماهنگی استاد درس و تایید مرکز بهداشت دانشگاه پیش ببرند.

معاون دانشجویی و فرهنگی- اجتماعی دانشگاه تربیت مدرس درباره ارائه غذای دانشجویی در شرایط شیوع کرونا گفت: اگرچه بسته‌بندی کردن غذا باعث تحمیل کلی هزینه خواهد شد اما به دلیل اینکه ممکن است تجمع در سالن‌های غذاخوری موجب شیوع بیشتر کرونا شود، ترجیح بر این است که همچنان غذاها به صورت بسته‌بندی به خوابگاه‌ها ارسال شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز