خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر تهران:

خط دانشجویان پیرو امام امروز هم ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۱۴۸۷

رئیس شورای شهر تهران گفت: تسخیر لانه جاسوسی حرکتی عجیب در دنیا و کشور ما بود و سابقه نداشت اُبهت آمریکا اینگونه شکسته شود و آن را تسخیر کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران در ابتدای جلسه بیستم شورای ششم در نطق پیش از دستور خود گفت: امروز یازدهم آبان ماه مصادف است با سالروز شهادت طیب که عاقبت به خیری او هم بخاطر پیوستن به اردوگاه انقلابی حضرت امام بود.

او ادامه داد: بعد از ۱۵ خرداد سال ۴۲ او را دستگیر کردند و به این دلیل که از او استفاده تبلیغاتی کنند از او خواستند که بیاید و علیه امام شهادت دهد که از حضرت امام پول گرفته است و حوادث ۱۵ خرداد را راه انداخته است. او در برابر این درخواست ایستاد و پای چوبه اعدام رفت.

چمران با اشاره به ۱۳ آبان گفت: ۱۳ آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام و یک حرکت مهم و انقلابی بود که در تاریخ کشور ما رخ داد.

وی ادامه داد: جاسوس خانه‌ای که آمریکا داشت و بعد از انقلاب هم فعالیت آن را ادامه می‌داد و حتی عده‌ای را جذب و ساماندهی کرده بود که توسط دانشجویان تسخیر شد و اسنادی که خُرد شده بود طی سالها بازیابی شد و در چندین جلد کتاب منتشر کنند.

چمران ادامه داد: تسخیر لانه جاسوسی حرکتی عجیب در دنیا و کشور ما بود و سابقه نداشت اُبهت آمریکا را اینگونه بشکند و آن را تسخیر کنند و اعضای سفارت را گروگان بگیرند و این در تاریخ ما باقی ماند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: حضرت امام از این واقعه حمایت کردند و آن را انقلاب دیگری نامیدند. تسخیر لانه جاسوسی به مردم دنیا نشان داد که اگر ملتی بخواهد می‌تواند در مقابل دشمن هر چقدر قدرتمند باشند ایستادگی و مقاومت کند و پیروز شود.

او گفت: امروز خط دانشجویان پیرو امام ادامه دارد و همچنان دشمنی آمریکاییها را می بینیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز