خبرگزاری کار ایران

حاج محمدی در بازدید از زندان مسجدسلیمان:

با صیانت از دستاوردهای حقوق بشری در زندان‌ها اهمیت و جایگاه شغل زندانبانی را نشان دهید

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۰۰۲۳

حاج محمدی در دومین روز سفر به استان خوزستان با حضور در زندان مسجدسلیمان با کارکنان این مرکز دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور محمد مهدی حاج محمدی پیش از ظهر امروز وارد زندان مسجدسلیمان شد و در جمع صمیمی همکاران حضور یافت.

حاج محمدی در دیدار با کارکنان این مرکز گفت: محدود کردن شغل ارزشمند زندانبانی به صرف نگهبانی و نگهداری از زندانیان، تضییع تلاش ها و ارزش های کارکنان و کار زندانبان هاست.

وی افزود: زندانبان مراقب است، مراقبت می کند تا مجرم احیا شود و پس از تاثیرپذیری از فرآیندهای اصلاحی و تربیتی، به عنوان یک انسان مفید برای جامعه به زندگی باز گردد.

عضو شورای عالی قوه قضائیه تصریح کرد: اگر ما زندانی را یک بیمار مبتلا به آسیب های اجتماعی بدانیم، زندانبان مانند پزشک و پرستاری است که مراقبت می کند تا این بیمار پس از رعایت دستورالعمل ها و تمهیدات درمانی، بهبود یافته و سلامتی خود را باز یابد.

وی ادامه داد: بنابراین همه کارکنان زندان باید از ارزش‌ها و محصول کار زندانبانی صیانت کنند تا هدف عالیه آن که احیای انسان هاست محقق شود‌.

رئیس سازمان زندان ها در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: با تلاش‌های بسیار گسترده و رایزنی های فراگیر در بخش های مختلف، توانستیم قانون تسری را که ۹ سال مسکوت مانده بود اجرایی نماییم تا همکاران از برکات آن برخوردار شوند.

حاج محمدی افزود: این توفیق و دیگر دستاوردهای خوبی که در حوزه منابع انسانی داشته ایم شایسته سپاسگزاری به درگاه حق تعالی است زیرا تشکر نعمات آنها را پایدار می سازد.

حاج محمدی افزود: در شغل شریف زندانبانی و کار اصلاح مجرمان، سپاسگزاری در عمل آنجا نمود می یابد که تلاش کنیم تا زندانی که به مثابه بیماری نزد ما امانت است با تلاش موثر و مضاعف بهبود یافته و بازگشت سلامت و سعادتمندانه ای به جامعه داشته باشد.

عضو شورای عالی قوه قضائیه با بیان اینکه زندانبانی وارد عصر علمی و تحولی خود شده است گفت: زندانبان باید با عملکرد مناسب و رویکرد علمی در همه بخش ها به ویژه در ارائه خدمات اصلاحی و تربیتی به زندانیان بتواند اهمیت و مهم بودن کار خود را برای آحاد جامعه به ویژه صاحبنظران و جامعه علمی کشور به باور رساند تا همگان قدر و اهمیت کار زندانبانی را درک و آنرا از حمایت‌های فکری، نظری و عملی خود برخوردار سازند.

حاج محمدی در پایان از برنامه ریزی سازمان برای استخدام کارکنان پاسیار یگان حفاظت در آینده نزدیک خبر داد.

گفتنی است کارکنان زندان مسجدسلیمان در پایان این دیدار صمیمانه که نزدیک به ۳ ساعت به طول انجامید ضمن تقدیر از حاج محمدی به واسطه اقدامات خوب مدیریتی انجام پذیرفته ظرف یک سال گذشته و توجه به شان و منزلت زندانبانی در کشور و تلاش در جهت تحول و تعالی آن و خصوصاً پیگیری و اجرای قانون تسری برای کارکنان که شغل سخت و پر اهمیت زندانبانی و اصلاح و تربیت مجرمین را عهده دار هستند، تابلو فرش هنری ای را برسم یادبود، به رئیس سازمان اهدا کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز