خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران در واکنش به انتصاب داماد زاکانی؛

دستگاه‌های مدیریت شهری، در مقیاس یک شرکت کوچک کامپیوتری نیست/ اعضای کمیته انتصابات را نمی‌شناسم

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۹۲۶

عضو شورای شهر تهران در واکنش به انتصاب داماد شهردار به سمت مشاور ویژه گفت: این انتصاب غیرقانونی نیست. ممکن است انتصاب بستگان کار خلاف عرفی حساب شود، اما نمی‌شود به آن اطلاق غیرقانونی بودن را داد..

«علی اصغر قائمی» عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی درباره غیرقانونی بودن انتصاب داماد آقای زاکانی به عنوان مشاور ویژه و مصوبه تعارض منافع در این زمینه که بکارگیری بستگان مدیران شهرداری تهران و واحدهای تابعه را ممنوع اعلام می‌کند، اظهار کرد: نمی‌دانم که انتصاب بستگان منع قانونی دارد یا نه. چنین چیزی را جایی سراغ ندارم. 

او ادامه داد: ممکن است انتصاب بستگان کار خلاف عرفی حساب شود، اما نمی‌شود به آن اطلاق غیرقانونی بودن داد. 

قائمی درباره این انتصاب شهردار تهران می‌گوید: مستقل از اینکه وابستگی سببی دارند یا نه، مهم این است که در این حوزه که به عنوان دستیار ویژه انتخاب شدند چقدر تجربه دارند چرا که شهر تهران اعم از شهرداری، همه دستگاه‌های مدیریت شهری، در مقیاس یک شرکت کوچک کامپیوتری نیست که فرض کنیم در اینجا هم به همان شکل است. 

عضو شورای شهر تهران افزود: برای من مهم این است که اگر تجربه ایشان به گونه‌ای است که قبلا در این مقیاس کار کردند و با پروژه‌های بزرگ مقیاس حوزه ای. سی. تی و هوشمندسازی شهر آشنا هستند، حتما از آن استقبال می‌کنیم و خیلی به اینکه چه نسبتی دارند یا نه هم، کاری نداریم و این فرع قضیه است. 

قائمی با تاکید بر اینکه داماد آقای زاکانی بایدتجربه این کار را داشته باشند، گفت: آنچه که مهم است این است که آقای حیدری تجربه این کار را داشته باشد و بتواند این تجربه را به لایه‌های اجرائی به درستی منتقل کند. 

قائمی در پاسخ به این سوال که در حوزه آی. سی. تی افراد دانشمندی از فارغ التحصیلان برتر دانشگاهی داریم که می‌توان از هوش آن‌ها در این حوزه استفاده کرد، آیا بهتر نبود فرصت به این دست افراد داده می‌شد؟ و این فرد در کانون ارزیابی آقای زاکانی بررسی و انتخاب شده است؟ اظهار کرد: نمی‌دانم، چرا که اعضای کانون ارزیابی ایشان را نمی‌شناسم و آقای زاکانی هم در جلسه‌ای که به شورا آمدند اعضای کانون ارزیابی خود را معرفی نکردند و مشخص نکردند که کدام یک از شخصیت‌های اطراف ایشان در این کانون هستند و هر یک در چه زمینه‌ی تخصصی سابقه اجرائی دارند که مبتنی بر آن دانش، سابقه و رزومه عضو کانون ارزیابی شدند. شاخص‌های ارزیابی چیست با چه ملاک‌هایی افراد را می‌سنجند که مناسب است. 

او گفت: چون هیچ یک از این دو مطلب به اعضای شورا، اطلاع‌رسانی نشده و نمی‌توان درباره آن نیز اظهار نظر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز