خبرگزاری کار ایران

برای حل مسئله اعتیاد، باید کارهای عمیق و زیربنایی انجام داد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۹۱۳

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه موضوع اعتیاد ابعاد زیادی دارد و عوامل موثری در آن دخیل هستند، گفت: نمی‌توان با مسئله اعتیاد سطحی برخورد کرد و برای حل این مسئله، باید کارهای عمیق و زیربنایی انجام شود.

 

به گزارش ایلنا، محمد چکشیان در نشست صمیمانه سفیران زندگی که با هدف توسعه ظرفیتهای کارآفرینی و اشتغال آسیب دیدگان اعتیاد و با حضور برخی از مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر، هنرمندان و پیشکسوتان عرصه ورزش در شرکت تولیدی رویال آسایش واقع در شهرکت صنعتی چهاردانگه برگزار شد، گفت: به اعتیاد باید به عنوان مسئله چند بعدی بنگریم و نباید مسئله را تقلیل دهیم.

وی افزود: موضوعی مانند اعتیاد ابعاد زیادی دارد و عوامل موثری در آن دخیل هستند و نمی‌توان با آن سطحی برخورد کرد، باید برای حل مسئله اعتیاد، کارهای عمیق و زیربنایی انجام شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون اظهار داشت: شناخت مخاطب و نوع مواردی که مخاطب با آن درگیر است و عاملی می شود تا او به سمت مواد گرفتار شود، اگر دقیق شناسایی نشوند و برای آن سرمایه گذاری و برنامه ریزی نشود؛ نمیتوان کار بنیادین و زیربنایی انجام داد.

چکشیان با تاکید بر اینکه محیط کار یکی از بهترین بسترها برای مدیریت قوه خیال است، بیان داشت: یکی از مسائلی که با آن مواجه هستیم مدیریت قوه خیال است؛ کار و تلاش هدفمند و برنامه ریزی شده، مهمترین عامل است که فرد بتواند قوه خیال خود را به درستی مدیریت کند و انرژی خود را برای هدف موثر متمرکز کند؛ اگر خیال مدیریت نشود میتواند عامل بسیاری از مشکلات باشد.

وی گفت: باید تلاش شود که در عین برنامه‌ریزی همه جانبه، دقیق و راهبردی به موضوع، مردم نیز پای کار بیایند، یعنی مخاطب به کنشگر تبدیل شود.

چکشیان تصریح کرد: امکان ندارد مردم در صحنه ای حضور تمام قد نداشته باشند و ما بتوانیم مسئله ای را حل کنیم؛ در دوره دفاع مقدس و جنگ‌های فرهنگی نیز بدون حضور مردم، کاری از ما برنمی‌آمد؛ لذا یکی از کارهایی که باید انجام شود بسترسازی برای نقش افرینی آحاد مردم برای حل مسائل اجتماعی است.

وی در پایان بیان کرد: با حضور دوستان از مجموعه وزارت تعاون، حوزه اشتغال، حوزه فرهنگی و اجتماعی و حوزه بهزیستی و صندوق کارآفرینی امید است بتوانیم برای توسعه این حرکت ارزشمند برنامه ریزی کنیم و ببینیم چه کاری از ما بر می آید، زیرا در حوزه های اشتغال امکان هایی وجود دارد که بتوانیم در تمام این مجموعه و خدمت بزرگواران باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز