خبرگزاری کار ایران

لزوم کنترل و نظارت بر فضای مجازی

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۸۵۶

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در کمیته تخصصی پیشگیری از جرائم فضای مجازی بر لزوم کنترل و نظارت بر فضای مجازی و اطلاع رسانی به عموم شهروندان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، علی دیزجی در این نشست گفت:: یکی از مهمترین راهبردهای موثر برای کاهش و پیشگیری از آسیب ها و جرایم فضای مجازی ،آموزش و ارتقای اگاهی های عمومی شهروندان در فضای مجازی است .                                    

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در ادامه اظهار داشت:  با توجه به اینکه برخی از افراد سودجو و کلاهبردار از سیم کارتهای مجهول الهویه یا مجهول المالک به اشکال مختلف در بستر فضای مجازی سوء استفاده می کنند بنحویکه تعداد زیادی از پرونده های محاکم قضایی مربوط به جرایم مرتبط با سوء استفاده از سیم کارتهای تلفن همراه می باشد . لذا به منظور پیشگیری وضعی از این دسته از جرایم لازم است اقداماتی در دستور کار اپراتورها برای پیشگیری از این نوع جرایم قرار گیرد.                

دیزجی در ادامه بیان داشت: اپراتورهای تلفن همراه بایستی هویت صاحبان/متقاضیان سیم کارتها بصورت کامل احراز و آدرس دقیق پستی و اثر انگشت واضح و منجّز از متقاضیان سیم کارت اخذ کنند.

همچنین در این نشست مقرر شد تا اپراتورهای تلفن همراه سیم کارتهای نامعتبر را شناسایی و بلافاصله مسدود کنند.

این مقام قضایی تصریح کرد: در خصوص اتباع بیگانه ترتیبات خاصی علاوه بر موضوعات فوق الذکر رعایت شود تا امکان ارتکاب جرایم مرتبط ، از آنان سلب گردد. .

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران همچنین بر ضرورت اطلاع رسانی مستمر در خصوص ارتقاء آگاهی عموم شهروندان از شیوه های کلاهبرداری در فضای مجازی و نیزعواقب احتمالی واگذاری سیم کارت به اشخاص دیگر و راهکارهای جلوگیری از سوء استفاده از سیم کارت افراد تاکید کردند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز