خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

اقدام کافی در تامین سرانه‌های خدماتی منطقه ۲۲ انجام نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۷۸۶۸

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: برای اخذ پروانه‌های ساخت و ساز و صدور پروانه، سازنده‌ها ملزم هستند در حد استاندارد ضوابط ایمنی را رعایت کنند.

"مهدی عباسی" رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره طرح تفصیلی منطقه ۲۲ که بیش از یک سال از تصویب آن می‌گذرد و همچنان تغییر محسوسی در این منطقه به ویژه از لحاظ اختصاص سرانه‌های خدماتی و آموزشی دیده نمی‌شود، اظهار کرد: شهرداری براساس طرح تفصیلی باید مشخص کند که چه فضایی را می‌خواهد به سرانه‌های خدماتی اختصاص دهد اما هنوز این کار را انجام نداده است. 

او ادامه داد: شهرداری تهران موظف است برای تامین سرانه‌ها به ویژه در منطقه ۲۲ برنامه خود را ارائه دهد و از قبل نیز برای شهرداری تعیین تکلیف شده است اما در این مدت اقدام لازم و کافی را انجام نداده است. 

عباسی با تاکید بر اینکه اگر شهرداری به سمت این ضرورت حرکت نکند، شورای شهر ورود خواهد کرد، ادامه داد: شورای شهر شهرداری را موظف می‌کند تا سرانه‌ها را در منطقه ۲۲ تامین کند. منطقه ۲۲ منطقه‌ای کم برخوردار از نظر سرانه‌های خدماتی است که نیازمند توجه ویژه است، آن هم با توجه به ساختمان‌سازی‌های گسترده‌ای که در این منطقه انجام شده است و آینده‌ای که از جعیت‌پذیری برای این منطقه متصور هستیم.

رئیس کمیسین معماری و شهرسازی شورای شهر تهران افزود: اگرجمعیتی که به منطقه اضافه می‌شود را هم لحاظ کنیم، منطقه با نیاز جدی به سرانه‌های خدماتی مواجه است و باید اقدام عاجل، جدی و موثری در منطقه ۲۲ انجام شود. 

عباسی همچنین درباره وضعیت ساختمان‌های ناایمن شهر تهران گفت: آنچه که برای اماکن عمومی ملاک عمل است و به طور جدی نیز در دستور کار شورا قرار دارد این است که برای اخذ پروانه‌های ساخت و ساز و صدور پروانه سازنده‌ها ملزم هستند در حد استاندارد ضوابط ایمنی را رعایت کنند. 

او ادامه داد: در مورد پروژه‌هایی که در گذشته اجرا شده، براساس گزارش‌های عوامل اجرائی شهرداری از جمله آتش نشانی میزان خطرپذیری آن‌ها اعلام می‌شود و شهرداری باید به ترتیب اولویت، به معرفی اماکن پرخطر برای ایمن‌سازی توسط خود مالکین اقدام کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز