خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان غذا و دارو:

همه داروها و تجهیزات باید در سامانه تیتک ثبت شوند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۳۹۸

رییس سازمان غذا و دارو گفت: اصرارمان این است که همه داروها و تجهیزات الزاما در سامانه تیتک ثبت شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «محمدرضا شانه‌ساز» رییس سازمان غذا و دارو در جمع خبرنگاران در ارتباط با فروش دارو در فضای مجازی گفت: بسیاری اقلام در این فضا عرضه می‌شود و به فروش می‌رود که باید ساماندهی شود. برخی این مساله را به کلی نقص می‌کنند و عده ای به صورت بی مهابا و عنان گسیخته از فروش در فضای مجازی دفاع می کنند. باید ساماندهی شود و براساس منطق عقلایی سودش را مردم ببرند و کسب و کار اینترنتی هم براساس قانون و مقررات خودش عمل کند. نظر سازمان این است، نه با افراط و نه تفریط موافق نیستیم.

او افزود: اسنپ دکتر و امثالهم وضعیت را افتضاح کرده اند. یکسری اقلام غیرمجاز را می فروشند و کار ناصرخسرو در این فضا انجام می‌شود.

شانه ساز گفت: برای مثال ما داروی سقط جنین را با زحمت فراوان ساماندهی کردیم اما الان با یک تلفن داروی سقط جنین درب خانه می رسد، این درست نیست. عده ای هم به کلی می خواهند محدود کنند که هیچ قلمی از اقلام سلامت در فضای مجازی نباشد.

شانه ساز گفت: اقلام خارجی باید حتما از شبکه رسمی توزیع تامین شود و شناسنامه دار باشد. برخی نظرات خاصی در این موضوع دارند و می‌خواهند بی حساب و کتاب بخشی از این مساله را در قالب بیزینس و تجارت ببرند، ما با این فضیه مخالفیم. 

او در ارتباط با فروش دارو در برخی صفحات مجازی گفت: باید این حساسیت در کل کشور ایجاد شود که سلامت مردم دستخوش سودخواهی و سودجویی غیرمنطقی عده ای نشود. این قدر فضای مجازی عنان گسیخته عمل می کند که برخی مکمل لاغری حاوی مخدر شیشه را عرضه می کنند. این نشان میدهد نظارت باید ایجاد شود.درعین حال نمی‌خواهیم استفاده و امکان خرید اینترنتی سلب شود از همین رو  قانونمند شدن آن در دستور کار است.

او افزود: ما اصرارمان این است که همه دارو و تجهیزات الزاما در سامانه تیتک ثبت شود.البته ما برخورد انجام می‌دهیم اما می‌توانیم از وقوع آن پیشگیری کنیم.

او در ارتباط با گزارش ها مبنی بر عدم ارسال نماینده از سوی سازمان غذا و دارو برای بررسی سرم های دپو شده در گمرک گفت: این مساله برای سال 95 بود و نمی دانم چرا الان یادشان افتاده است. این سرم ها در سال 99 منقضی شده است. نباید بدون ثبت سفارش چیزی را بیاورند. خیلی ها از کالاها می‌توانند مواد بسیار خطرناک و مضر باشد. اتفاق بندر بیروت باید برای ما محل عبرت باشد، ما می‌گوییم بدون ثبت سفارش چیزی نیاورند. در ارتباط با ارسال نماینده ما پیگیری می‌کنیم که از سرم ها بازدید شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز