خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از مصوبات امروز شورای شهر تهران؛

از اصلاح بودجه شهرداری تا بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی همزمان با بازگشایی مدارس

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۹۶۰

اعضای شورای شهر یک فوریت طرح بهبود حمل و نقل عمومی همزمان با بازگشایی مدارس را تصویب کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران چند طرح بررسی شد. در طرح اول بررسی دوفوریت طرح «اصلاح تبصره سی‌ام (۳۰) ذیل ماده واحده واحده بودجه مصوب سال ۱۴۰۰ شهرداری تهران» در دستور کار اعضای شورای شهر قرار گرفت. 

جعفربندی شربیانی درباره فوریت بررسی این طرح گفت: با توجه به اینکه منابع انسانی و نیروی کار هر سازمانی ارزشمندترین دارایی هر سازمانی می‌باشد ضروری است تا میزان رضایت‌مندی و رفاه کارکنان مورد بررسی قرار گیرد. با توجه به بررسی‌های انجام شده درخصوص میزان رضایت‌مندی کارکنان شهرداری تهران از وضعیت پوشش بیمه شهرداری تهران اصلاحیه تبصره ۳۰ ماده واحده بودجه ۱۴۰۰ ارائه می‌شود. 

او در ادامه متن پیشنهاد را قرائت کرد و گفت: شهرداری تهران مجاز است در راستای ارتقای نظام سلامت، حذف حق فرانشیز بیمارستان‌ها و مراکز خدمات بهداشتی، درمانی طرف قرارداد با شهرداری را انجام دهد. همچنین به منظور پایش سلامت کارکنان شهرداری تهران، شهر سالم مکلف است به میزان اعتبار تحصیص یافته نسبت به تهیه طرح جامع سلامت کارکنان شهرداری تهران طی مدت شش ماه اقدام نماید. همچنین شهرداری تهران موظف است طی مدت یک ماه نسبت به تعیین آیین نامه اجرائی با رویکرد تامین رضایت مندی بیمه شدگان در مراکز درمانی اقدام کند. 

به گزارش ایلنا، دو فوریت این طرح با ۱۸ رای موافق به تصویب رسید. 

در ادامه مهدی چمران پیشنهاد داد که با توجه به کاسته شدن از بودجه به دلیل حذف فرانشیز نیازمند اصلاح است و باید آن را ارائه دهند و بعد از ارائه بودجه در صورت مثبت بودن طرح عملیاتی شود. 

او در این پیشنهاد تاکید کرد که قبل از اصلاح بودجه این طرح نمی‌تواند عملیاتی شود. در ادامه اعضای شورای شهر طرح را با لحاظ کردن پیشنهاد مطرح شده توسط رئیس شورای شهر به تصویب رساندند. 

در ادامه یک فوریت طرح بهبود حمل و نقل همزمان با بازگشایی مدارس در دستور کار اعضای شورای شهر قرار گرفت. 

جعفر تشکری هاشمی در توضیح این طرح گفت: مقامات مسئول در حوزه آموزش اعلام کردند که طی هفته‌های آینده مدارس باز خواهند شد و طبق آمارها ۱۶.۵ درصد سفرهای تهران آموزشی است. با توجه به وضعیت اتوبوسرانی و تاکسیرانی جلساتی را با کارشناسان برگزار شده و مجموعه‌ای از اقدامات طراحی شده است. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل ادامه داد: در این طرح اضافه شدن۲۰۰ دستگاه اتوبوس توسط شرکت سازنده به ناوگان حمل و نقل پیش بینی شده است. همچنین اشاره شده ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تک کابین و ۳۰۰ دستگاه دو کابین به ناوگان اضافه شود و در یک ماه آینده و با بازگشایی مدارس اتوبوس‌های موجود از دو هزار دستگاه به ۳ هزار دستگاه خواهد رسید. 

وی تاکید کرد: در تاکسیرانی نیز حمایت‌هایی در زمینه نوسازی و تعمیرات از تاکسیرانان در نظر گرفته شده است. 

به گزارش ایلنا، اعضای شورای شهر تهران با دو فوریت این طرح مخالفت کردند و بررسی یک فوریت طرح به رأی گذاشته شد و با ۱۲ رأی موافق به تصویب رسید. 

همچنین در جلسه امروز اعضای شورای شهر نماینده شورا برای کارگروه ساماندهی دکل‌های ارتباطات رادیویی شهر تهران را انتخاب کردند. کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران مهدی بابایی را به عنوان نماینده این کمیسیون معرفی کرد و قائمی نیز به صورت فردی برای نمایندگی در این کارگروه اعلام آمادگی کرد. در نهایت مهدی بابایی با ۱۰ رای به عنوان نماینده شورا در این کارگروه معرفی شد. 

در ادامه اعضای شورای شهر تهران بررسی یک فوریت طرح منشور کارگروه حسابرسی و نظارت مالی را در دستور کار قرار دادند. 

میثم مظفر درباره این طرح گفت: یکی از اصلی‌ترین وظایف شورای شهر تهران نظارت مالی است که از طریق حسابرسی و بازرسی مالی شورای شهر تهران انجام می‌شود. در حالی که شاهد هستیم از سال ۹۴ پرونده‌های حسابرسی باز مانده و در صحن شورا تصویب و قرائت نشده است که یک تخلف قانونی است و می‌تواند از طریق مراجع قانونی مورد پیگرد قانونی قرار گیرد. 

او ادامه داد: هر زمان شهرداری تهران بخواهد نسبت به انتشار ارواق مشارکت یا اخذ تسهیلات مالی اقدام کند باید صورت‌های مالی خود را اعلام کند. در حسابرسی شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه شهرداری با دوگانگی روبرو هستیم. از سویی مجامع قانونی شرکت‌ها طبق وظیفه حسابرس قانونی خود را انتخاب و حسابرسی می‌کنند و شورا هم باید نظارت را انجام دهند و با یک دوگانگی مواجه هستیم که با دستورالعمل‌های وزارت کشور مغایرت دارد. 

مظفر گفت: گزارشات حسابرسی معمولا جنبه شکلی دارد و اثربخشی لازم را نداشته و باید به سمتی برویم که این گزارش‌ها اثربخشی ایجاد کند که مورد دغدغه این طرح است. همچنین حسابرسی‌های مالی زمانی مفید خواهد بود که قبل از تفریق مالی قرائت شود و نتایج آن مورد استفاده قرار گیرد. این دغدغه‌ها منجر به این شد تا یک کارگروهی را برای حسابرسی در نظر بگیریم. 

به گزارش ایلنا، اعضای شورای شهر تهران به یک فوریت این طرح رای مثبت دادند. 

در ادامه اعضای شورای شهر تهران انتخاب نماینده شورای اسلامی شهر تهران جهت عضویت در هیأت انضباطی موضوع " تبصره یک (۱) ماده هشت (۸) دستورالعمل نظارت بر چگونگی فعالیت ارائه دهندگان خدمات هوشمند مسافر مشمول قانون نظام صنفی کشور بررسی شد و پیمان سنندجی به عنوان نماینده شورای شهر انتخاب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز