خبرگزاری کار ایران

پیگیری‌های مستمر دستگاه قضا برای پیشگیری از کار کودکان

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۳۲۰۰

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در نشستی با مسئولان استانی دخیل در موضوع کودکان کار و خیابان بر تسریع در انجام اقدامات موثر و اثربخش در حل فوری این مسئله تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، علی دیزجی در این جلسه بیان کرد: با توجه به اینکه مطابق ماده ۳ آیین نامه قانون حمایت از اطفال و نوجوانان مسئولیت اصلی حمایت از اطفال و نوجوانان در معرض خطر و بزه دیده بر عهده بهزیستی  بوده و با همکاری و مشارکت نهادهای حمایتی (کمیته امداد-شهرداری-بسیج-بنیاد مستضعفان-ستاد اجرایی فرمان امام (ره)) باید در قالب گروه‌های سیّار یا مستقر نسبت به شناسایی- پذیرش- حمایت... توانمند سازی اطفال و نوجوانان اقدام کنند.

وی ادامه داد: موضوع کودکان کار و خیابانی در تهران به پدیده ای دل آزار تبدیل گردیده و طبق سند تحول قضایی مدیریت این مسئله به اهتمام جدّی و کارآمد نیاز دارد.

این مقام قضایی همچنین تصریح کرد: در اجرای ماده ۶ آیین نامه مذکور گروه تخصصی (اورژانس اجتماعی) بقدر لازم و کفایت در تهران تقویت و متشکل گردد. همچنین در اجرای ماده ۳۷ آیین نامه موصوف علاوه بر مرکز و امکانات حمایتی آن سازمان از فضاها و امکانات فرهنگی-ورزشی و مددکاری شهرداری تهران ضمن تعامل سازنده در حمایت از اطفال و نوجوانان در معرض خطر استفاده مفید گردد.

معاون قضایی رئیس کل بیان نمود : در اجرای ماده ۴ آیین نامه در موارد شناسایی اطفال و نوجوانان در معرض خطر توسط ناجا و معرفی آنان به پایگاههای بهزیستی سریعاً نسبت به پذیرش اقدام و از هرگونه مسالحه ای که منجر به حضور فیزیکی این قبیل اطفال و نوجوانان در دوایر انتظامی ناجا می‌گردد بطور جدّ اجتناب گردد . اکیپهای مددکاری و گشتی آن سازمان در زمینه شناسایی کودکان بویژه کودکان زباله گرد بیش از گذشته فعال شده به نحوی که زمینه شناسایی و توانمند سازی اطفال و نوجوانان کار بویژه در مقولة زباله گردی بصورتی محسوس و جدّی فراهم گردد .همچنین در زمینه شناسایی و یا تحویل اطفال و نوجوانان بزه دیده اولویت اول تحویل طفل یا نوجوان به خانواده بوده و در صورت ضرورت به مراکز حمایتی معرفی گردد.

دیزجی تاکید کرد: لازم به ذکر است در اجرای ماده ۳۵ آیین نامه مذکور چنانچه اطفال و نوجوانان در معرض خطر که شناسایی یا معرفی شده اند از اتباع بیگانه باشند با تعامل با وزارت کشور زمینه بازگرداندن اطفال و نوجوانان به کشورشان با رویکرد خانواده محوری فراهم گردد.

 دیزجی گفت: انتظار می رود با همکاری دستگاههای اجرایی موضوع قانون حمایت از اطفال و نوجوانان مصوب ۱۳۹۹ موضوع «کودکان کار و خیابانی» بویژه در حوزه زباله گردی و تکدی گری و اهتمام و مجاهدت عوامل محترم سازمانهای ذیربط در حوزه ی کودکان کار و خیابان بخصوص بهزیستی  این مسئله در اسرع وقت کنترل و مهار گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز