خبرگزاری کار ایران

سلامی دوباره به مرزهای کشور

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۴۲۴

​بیش از ۶ سال است که جمعیت طلوع بی نام و نشان ها کیف و لوازم التحریر را به نقاط صفر مرزی که کشور می برد و به دست دانش آموزان مناطق کم برخوردار مرزی کشور می رساند.

به گزارش ایلنا، اکبر رجبی مشهود، مدیرعامل جمعیت طلوع بی نام و نشان ها دراین باره گفت: امسال بیش از شش هزار کیف و لوازم تحریر به نقطه صفر مرزی کشور ارسال خواهد شد، که این تعداد رو به افزایش است. هدف اصلی این است که تا آنجایی که می توانیم با ارسال کیف و لوازم التحریر جلوی بازماندگی از تحصیل دانش آموزان را بگیریم.

وی افزود: داستان کمپین صفرمرزی از روزی آغاز شد که عکس کودکی که از گونی برنج به جای کیف مدرسه است استفاده کرده بود در فضای مجازی پخش شد و آنجا بود که به این فکر افتادیم که برای نقاط صفر مرزی کشور کیف و لوازم التحریر ارسال کنیم تا دانش آموزان نقاط صفر مرزی کشور هم با کیف به مدرسه بروند.

رجبی تاکید کرد: این کیف ها شاید از نظر خیلی ها کم و کوچک باشد اما در تمام این سال ها ما دیده ایم که چطور سرنوشتی را تغییر می دهد و باعث می شود کودکان به تحصیل ادامه بدهند.

مدیرعامل جمعیت طلوع بی نام و نشان ها گفت: کمپین صفرمرزی در زمان کرونا هم اجرا شد و خیلی ها این سوال را داشتند که چرا در زمانی که مدارس آنلاین است ما کیف و لوازم التحریر ارسال می کنیم؟ واقعیت این است که تحقیقات ما از مناطق کم برخوردار حاکی از آن بود که کودکان در شرایط متفاوت به مدرسه می روند و البته این نکته هم وجود دارد که حتی اگر مدارس آنلاین باشد به هرحال هر دانش آموزی دفتر و مداد برای نوشتن مشق لازم دارد.

وی با بیان اینکه کمپین نقطه صفر مرزی راهی برای پیشگیری از آسیب هم می تواند باشد، افزود: خیلی از افرادی که امروز کارتن خواب هستند به دلیل فقر و نداشتن لوازم التحریربه مدرسه نرفته اند و همین موضوع باعث شده وارد چرخه آسیب و اعتیاد شوند، ما بر این باوریم که اگر با این کیف ها یک دانش آموز هم به تحصیل خود ادامه بدهد و چرخه آسیب و اعتیاد را تجربه نکند کافی است.

رجبی در پایان عنوان کرد: مردم می تواند حتی با خرید یک مداد هم در این کمپین در کنار ما باشند و در کنار هم باشیم تا هیچ دانش آموزی حسرت درس و کتاب به دلش نماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز