خبرگزاری کار ایران

از پرداخت کمک‌هزینه‌ تشویقی و تحصیلی تا مشاوره‌های آموزشی به دانش‌آموزان تحت پوشش بهزیستی

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۱۲۹

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فضای مجازی، تحول اداری و توسعه خدمات بهزیستی کشور درخصوص توانمندسازی دانش‌آموزان تحت پوشش، گفت: تمامی دانش‌آموزان تحت پوشش بهزیستی از دوره پیش‌دبستانی تا پایان مقاطع تحصیلی با توجه به تامین بودجه کمک هزینه‌های تشویقی و تحصیلی دریافت می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بهزیستی، «مجید رضازاده» رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فضای مجازی، تحول اداری و توسعه خدمات بهزیستی کشور درخصوص توانمندسازی دانش‌آموزان تحت پوشش، گفت: در راستای تسریع و نهادینه کردن توانمندسازی جمعیت تحت پوشش که دانش‌آموز هستند کمیته‌ای متشکل از معاونت‌های توانبخشی، اجتماعی، پیشگیری و فناوری تشکیل و شیوه‌نامه تدوین شد تا تمامی افراد بتوانند از حمایت‌ها و خدمات به صورت عادلانه بهره‌مند شوند و در نهایت از بروز و شیوع آسیب‌های اجتماعی در این رده سنی بکاهیم.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فضای مجازی، تحول اداری و توسعه خدمات بهزیستی کشور، افزود: این شیوه‌نامه حمایتی افراد تحت پوشش و حتی فرزندان افراد دارای معلولیت را دربرمی‌گیرد لذا تمامی دانش‌آموزان تحت پوشش بهزیستی از دوره پیش‌دبستانی تا پایان مقاطع تحصیلی با توجه به تامین بودجه کمک هزینه‌های تشویقی و تحصیلی دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به تامین و توزیع هوشمند ۸ هزار تبلت بین دانش‌آموزان بی‌سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش بهزیستی ۱۳ تا ۱۸ سال با حفظ کرامت انسانی، تصریح کرد: این افراد همچنین از مشاوره‌های مختلف آموزشی در راستای ارتقاء سلامت روان همچون آموزش‌های زندگی، مشاوره دوران بلوغ، مشاوره‌ تحصیلی، مشاوره فرزندپروری و .. . بهره‌مند می‌شوند.

رضازاده غنی‌سازی اوقات فراغت را از دیگر اقدامات توانمندسازی دانش‌آموزان تحت پوشش معرفی کرد و در پایان یادآور شد: شناسایی دانش‌آموزان از طریق مراکز مثبت زندگی میسر و در سامانه بارگذاری می‌شود و ما با در دست داشتن بانک اطلاعاتی خدمات را ارائه خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز