خبرگزاری کار ایران

محسنی بندپی تاکید کرد:

لزوم تسریع در روند استعلامات شهرداران استان تهران

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۹۶۲

استاندار تهران گفت: طبق قانون وزیر کشور و استاندار مکلف هستند تا ظرف مدت ۱۰ روز از زمان معرفی شهردار توسط شورای شهر اقدام به صدور حکم کنند و نسبت به صدور حکم شهرداران تسریع کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران؛ انوشیروان‌محسنی بندپی در نشست ویدئوکنفرانسی با فرمانداران و اعضای شوراهای شهر استان اظهار داشت: روند انتخاب شهرداران استان به سرعت در حال پیگیری است و به دستگاه های نظارتی گفته شده که فرآیند استعلامات شهرداران استان تسریع شود.

وی ادامه داد: مردم در انتخابات شرکت کردند که نمایندگان خود را در شوراهای شهر و روستا انتخاب کنند و باید با رعایت مراحل قانونی هرچه سریع تر شهرداران توسط شوراها انتخاب شوند.

استاندار تهران عنوان کرد: در شهرهایی که انتخابات آن ابطال شده سرپرست های شهرداری ها انتخاب شدند و روند مراحل استعلامات باید تسریع شود.

محسنی بندپی سپس گفت: طبق قانون مجلس اعضای شوراهای شهر یک ماه بعد از مرحله تنفیذ باید شهردار انتخاب کنند و اعضای شورا افرادی را با دارای سوابق موفق برای شهرداری معرفی کنند.

وی افزود: طبق قانون وزیر کشور و استاندار مکلف هستند تا ظرف مدت ۱۰ روز از زمان معرفی شهردار توسط شورای شهر اقدام به صدور حکم کنند و نسبت به صدور حکم شهرداران تسریع کنیم.

استاندار تهران تصریح کرد: عمده ترین چالش ما در مدیریت شهرداری ها در استان تهران مبارزه با زمین خواری است که ملاک ما در این بخش تفاهمنامه ای است که با سازمان نقشه برداری منعقد شده و اینکار بسیار خلاقانه است

محسنی بندپی خاطرنشان کرد: شهرهای استان تهران پرجمعیت و به همین نسب نیز مسائل شهری با پیچیدگی های خاص خود همراه است و لذا با انتخاب فردی مدیر به عنوان شهردار مردم باید ثمره شرکت در انتخابات شوراها را لمس کنند.

وی با بیان اینکه مردم باید شهردار را بی واسطه ملاقات کنند و شهرداران باید در بین مردم حاضر باشند و به مطالبات قانونی مردم پاسخگو باشند، خاطرنشان کرد: شهرداران نسبت به مسائل و آسیب های اجتماعی ناشی از کرونا حساس باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز