خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

ضرورت نظارت دقیق بر نحوه هزینه کرد منابع و کمک‌های دولت به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۰۰۲

وزیر کشور با بیان اینکه سازمان شهرداری ها و دهیاری ها باید سازمانی در خدمت مردم و برای رضایت مردم باشد، گفت: نتیجه کار این سازمان در ارتقای خدمات رسانی به شهروندان در شهرها و روستاهای کشور دیده و لمس شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دکتر احمد وحیدی امروز در بازدید کاری از سازمان شهرداری و دهیاری های سراسر کشور با تاکید بر این موضوع که مهم ترین و اولویت دار ترین مساله و خواسته در کشور، افزایش خدمات رسانی در ابعاد مختلف، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به مردم عزیز کشورمان است؛ گفت: سازمان شهرداری ها و دهیاری ها با توجه به ظرفیت نظارتی و جلب همکاری شهرداری ها و دهیاری ها در مناطق مختلف کشور، می تواند سهم و نقش پر رنگی در ارتقای خدمات رسانی کلی کشور داشته باشد.

وحیدی با بیان اینکه مسائلی نظیر کمک به توسعه حمل و نقل عمومی،  بسیج ظرفیت ها برای جهش در ساماندهی مدیریت پسماند ها و تحول در روندهای برنامه ریزی شهری از جمله وظایف و ماموریت های سازمان است؛ تصریح کرد: حل و پیشبرد این مسائل می تواند به سهم خود کمک بزرگی در حل مشکلات کنونی شهری نماید.

وی در ادامه گفت: نظارت صحیح، دقیق و شفاف بر عملکرد شهرداری ها و دهیاری ها از جمله انتظارات از این سازمان است و برخی نگاه های منفی نسبت به عملکرد نهادهای شهری و روستائی با شفاف سازی عملکرد این نهادها اصلاح و واقع بینانه می شود.

ضرورت احصاء مشکلات و کاستی های اصلی موجود در عرصه های کاری شهرداری ها و دهیاری ها و پیگیری رفع آنها از طریق همکاری و همفکری با سایر وزاتخانه ها و دستگاه ها از دیگر موارد مورد تاکید دکتر وحیدی خطاب به مدیران سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور  بود و در ادامه گفت: با توجه به مسئولیت خطیر شهرداران و دهیاران در شهرها و روستاهای کشور، ارتقای آموزش های حرفه ای و کاربردی این بخش از مدیران، ضرروت دارد و می طلبد، این مهم به صورت جدی پیگیری و تحقق یابد.

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت هایش گفت: ضرورت برنامه ریزی به منظور تامین تجهیزات و ماشین آلات موردنیاز شهرداری ها و دهیاری ها با اولویت بهره گیری از ظرفیتهای موجود در شرکت های داخلی بایستی در دستور کار قرار گیرد.

وحیدی همچنین بر نظارت صحیح و اصولی بر نحوه هزینه کرد منابع مالی و اعتبارات شهرداری ها و دهیاریها و اختصاص کامل اعتبارات به پروژه های تعریف شده و همچنین اتخاذ تدابیری برای جذب سرمایه های  داخلی و خارجی به منظور اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی مدیریت شهری تاکید نمود.

وزیر کشور در پایان صحبت هایش با اشاره به ضرورت تکریم و قدردانی از کارگران خدوم و زحمتکش شهرداری ها در فرایند خدمات رسانی به شهروندان؛ گفت: من همیشه به این موضوع فکر کرده ام که کارگران بخش های مختلف خدمات شهری و رفتگران شهری که بی ادعا در مسیر خدمت به مردم و شهر هستند؛ کاملا پر ارزش و شایسته تکریم هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز