خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس تهران بزرگ خبر داد:

انهدام ۵۷ باند و دستگیری ۱۸۷ سابقه‌دار در طرح کاشف/ بازداشت حدود ۳۰ دلال ارزی

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۳۷۴۷

رییس پلیس تهران بزرگ از انهدام ۵۷ باند و دستگیری ۱۸۷ سابقه‌دار در طرح کاشف خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی، رییس پلیس تهران بزرگ در سومین مرحله از طرح کاشف که به صورت مشترک با همکاری  پلیس امنیت و آگاهی انجام شده است، گفت: در حوزه پلیس آگاهی در این مرحله ۲۸۸ محکوم فراری، قاتلان، سارقان به عنف، متجاوزان به عنف، زورگیران و سارقان خودرو و سارقان وسایل داخل خودرو شناسایی و دستگیر شده‌اند که ۱۸۷ نفر از این افراد دارای سابقه قبلی هستند.

وی ادامه داد: در این مرحله از طرح همچنین ۵۷ باند منهدم شده که ۱۱ باند در سرقت به عنف مانند زورگیری و گوشی قاپی بوده‌اند، ۱۰ باند منزل و اماکن و مغازه، ۹ باند جاعل و ۲ باند سرقت مسلحانه شناسایی و دستگیر شده‌اند.

رییس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: همچنین ۱۵ محکوم فراری در این مرحله از طرح دستگیر شدند و این افراد به بالغ بر ۳۵۰۰ فقره سرقت تا این لحظه اعتراف کرده‌اند.

سردار رحیمی با اشاره به اقدامات پلیس امنیت اقتصادی در این طرح گفت:در حوزه پلیس امنیت اقتصادی کشف ۴۴۸ هزار انواع و اقسام دارو، ۱۲ هزار لاستیک قاچاق، ۶۲۰۰ قلم انواع لوازم الکترونیکی، ۵۴۰۰ قلم لوازم یدکی، ۱۶۰ هزار سوب پارچه، ۱۲۱۴ دستگاه ماینر شناسایی و کشف شده و اموال مکشوفه بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان ارزش ریالی داشته است.

وی ادامه داد: همچنین در این طرح ۷۰ شرکت صوری که با مدارک غیر اقدام به راه اندازی شرکت هایی کرده بودند شناسایی شدند و این افراد اقدام به اخذ ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالاهای اساسی کرده بودند که در مجموع ۹۰۰ میلیون دلار طی سالهای گذشته دریافت کرده اند و تا این لحظه ۲۰۰ نفر شناسایی و دستگیر شده اند و این پرونده کماکان در حال رسیدگی است.

وی ادامه داد: در حوزه زمین خواری باند ۲۰ نفره که ۶ نفر از اعضای اصلی باند زمین خواری هستند و ۲۰۰ سند دفترچه ای از این افراد کشف شده است اسناد این افراد تماما جعلی است و با جعل امهار سازمانهای مختلف در حوزه تهران و دماوند زمین ها را شناسایی و با جعل سند به فروش می رساندند.

سردار رحیمی همچنین درباره بازداشت دلالان ارزی و نظارت بر بازار ارز، گفت: ما جلسات مستمری با بانک مرکزی داریم و براساس درخواست بانک مرکزی نظارت روزانه‌ای بر بازار ارز داریم.

رئیس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: با توجه به اتفاقات روی داده در افغانستان و هرات، متأسفانه دلالان ارزی بلافاصله در تهران به خصوص در منطقه فردوسی فعال شدند که در حدود 15 روز اخیر، 25 تا 30 نفر از این افراد را بازداشت کردیم. ما نظارت‌های پلیسی و کنترلی خود را انجام می‌دهیم و مابقی کارها نیز در حوزه ارز برعهده دیگر مسئولان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز