خبرگزاری کار ایران

درخواست استاندار تهران از ارتش برای احداث بیمارستان صحرایی در شهرستان بهارستان/ هزینه تست‌های PCR و رپید بیمه شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۹۴۳

استاندار تهران از احداث بیمارستان صحرایی توسط ارتش در محوطه تنها بیمارستان شهرستان بهارستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در پایان جلسه ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: متاسفانه شهرستان بهارستان با حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت فقط یک بیمارستان ۱۲۰ تخت دارد و با مشکل کمبود تخت در این شهرستان مواجه هستیم.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد از ارتش درخواست کنیم تا نسبت به احداث بیمارستان صحرایی در بیمارستان بهارستان اقدام کند تا هم به خدمات سرپایی و هم خدمات درمانی به دانشگاه علوم پزشکی ایران کمک کند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد:تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان مکلف شده‌اند که در هیچ مقطع و زمانی برق بیمارستان‌ها نباید قطع شود چراکه قطع برق بیمارستان‌ها با کاهش اکسیژن رسانی به بیماران همراه می‌شود. همچنین فرمانداران مکلف شده‌اند تا نسبت به استقرار ژنراتورهای برق در بیمارستان‌ها اقدام کنند تا در هیچ مقطعی قطعی برق نداشته باشیم.

وی ادامه داد: همچنین کمیته واکسیناسیون با ایجاد ۱۰۸ مرکز در استان تهران راه اندازی شده است و تقریبا رکورد ۱۲۵ هزار تزریق واکسن در روز را ثبت کردیم. هلال احمر نیز برای واگذاری ۷ مرکز واکسیناسیون اعلام آمادگی کرده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه حیطه مراقبتی به‌عهده معاونت درمانی ستاد استانی مقابله با کرونا است، بیان کرد: حیطه حمایتی هم به‌عهده فرماندهی سپاه تهران بزرگ و سپاه شهرستان‌های استان تهران است. کمیته نظارتی ستاد استانی مقابله با کرونا هم بر صیانت از سلامت مردم متمرکز است.

وی گفت: دنبال ایجاد اهرم‌های حقوقی و قضایی برای کسانیکه بودیم که بنا به‎هر دلیلی سلامت اجتماع را دچار مشکل می‌کنند تا با تذکر و سایر روش‌های دیگر به انگونه افراد هشدار دهیم لذا کمیته حمایت از صیانت و سلامت شهروندان استان تهران هفته قبل مصوب شد.

محسنی‌بندپی تصریح کرد: اعضای میته حمایت از صیانت و سلامت شهروندان استان مشخص شدند که محوریت آن با معاونت امنیتی استانداری است و با حضور نمایندگان دادگستری و دادستانی، اطلاعات و معاونان بهداشتی و غذا و دارو سه دانشگاه علوم پزشکی تهران و نمایندگان اصناف و نیروی انتظامی تهران و فرماندهی نیروی انتظامی شرق و غرب استان شکل گرفته است و از فردا عملیات کار شان آغاز می‌شود.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: همچنین در مصوبه جدید سازمان های بیمه گر موظف شدند هزینه‌های تست PCR و رپید را متقبل شوند. استان تهران اولین استانی است که دو سازمان بیمه گر هزینه این تست ها را پذیرفته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز