خبرگزاری کار ایران

تلاش هلال احمر برای واردات واکسن برای افراد زیر ۲۰ سال

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۷۹۷

رییس جمعیت هلال احمر از تلاش و رایزنی برای واردات واکسن برای افراد زیر ۲۰ سال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «کریم همتی» رییس جمعیت هلال احمر درباره فعالیت‌های قرارگاه عملیاتی کرونا در جمعیت هلال احمر گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکید رییس‌جمهور و ابلاغیه‌ای که در این زمینه داشتند جمعیت هلال مبنا را بر تقویت اقداماتی گذاشت که از گذشته انجام می‌شد. از همین‌رو محور کار ما در ۱۹ بند ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین کار ما این است که بار بیماری را از روی دوش وزارت بهداشت برداریم، ادامه داد: در همین‌راستا با دانشگاه‌ها مذاکراتی درباره دایر کردن بیمارستان صحرایی در مجاورت بیمارستان‌ها داشته‌ایم و بیمارستان‌های صحرایی در بجنورد، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری احداث شده است همچنین تلاش می‌کنیم تا بیمارستان‌های صحرایی ار دی اچ را که به سرعت راه‌اندازی می‌شود در کل استان‌ها برپا کنیم.

رییس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه ظرفیت بانک امانات هلال احمر را تقویت کرده‌ایم، تصریح کرد: دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و کپسول‌ها وظرفیت را تقویبت کردیم در حال حاضر از ۷ داروخانه در شهر تهران که داروهای کرونایی را توزیع می‌کند ۳ داروخانه متعلق به هلال احمر است و همچنین با توجه به شلوغی و ازدحام داروخانه‌ها مقرر شد این داروخانه‌ها به صورت شبانه‌روزی فعالیت کنند.

همتی با اشاره به اقدامات انجام شده برای واردات سرم گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیز برای هزینه دارو بیماران نیازمندی که توان پرداخت ندارند در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به افزایش واردات واکسن در هفته‌های اخیر تصریح کرد: از پنجشنبه این هفته مقدار واردات واکسن به دو برابر افزایش پیدا می‌کند. تاکنون نیز در ۱۴ محموله  ۱۶ میلیون دز واکسن وارد کشور شده است ۶۵۰ هزار دوز هم اهدایی بود. در شهریور ماه هم ۲۰ میلیون دز واکسن وارد کشور خواهیم کرد.

رییس جمعیت هلال احمر با اشاره به تلاش برای واردات واکسن برای افراد زیر ۲۰ سال گفت: در تلاش هستیم تا بتوانیم برای افراد زیر ۲۰ سال نیز واکسن وارد کنیم. رایزنی‌ها در این خصوص انجام شده است، ویژگی این واکسن برای افراد زیر ۲۰ سال این است که تک دوزی است. منابع محدودی در دنیا برای افراد زیر ۲۰ سال واکسن تولید می‌کنند. این واکسن‌ها  مشخصا برای دانش آموزان وارد می‌شود و گروه هدف بعدی مادران باردار و زنان شیرده هستند.

همتی با بیان اینکه معاون اول رییس‌جمهور تاکید ویژه برواردات واکسن داشتند، تصریح کرد: ما در تلاش هستیم تا هم از محور شرقی و هم محور غربی واکسن‌های مورد تایید وزارت بهداشت را وارد کشور کنیم. البته بیشتر محموله‌هایی که ما وارد کشور می‌کنیم از شرق است.

وی ادامه داد: از ۱۶۰ مرکز واکسیناسیون هلال احمر که برای حجاج استفاده می‌شد تنها ۱۴ مرکز برای واکسیناسیون کرونا استفاده می‌شود رایزنی ما با روسای دانشگا‌ه‌ها برای استفاده از این مراکز و تسریع در روند واکسیناسیون ادامه دارد.

رییس جمعیت هلال احمر درباره اجرای طرح شهید سلیمانی گفت: در طرح شهید سلیمانی در کنار وزارت بهداشت و بسیج کماکان حضور داریم و قرار شد برمبنای دستورات جدید این نوع همکاری تقویت شود تا در کنار آن‌ها اقدامات خوبی را انجام دهیم نیاز است که هموطنان کمک کنند تا بار بیماری کمتر شود چرا که کادر درمان خسته شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز