خبرگزاری کار ایران

چالش‌های محیط زیست در حال افزایش است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۸۶۵۱

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در آیین تجلیل از فعالان رسانه ای حوزه محیط زیست همدان گفت: چالش های محیط زیستی در حوزه آب، خاک، آلودگی هوا و ارتباط آن با جوامع انسانی زیاد است و امروزه به این چالش ها موضوعاتی نظیر آلودگی نوری و صوتی نیز اضافه شده است.

به گزارش ایلنا و روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست، محسن جعفری نژاد افزود: مسیر سخت حفاظت از محیط زیست هم اینک به جایی رسیده است که امروز دغدغه مندان محیط زیست در همه اقشار از جمله رسانه، جوامع و اقشار مردمی آن را مطالبه می کنند.

جعفری نژاد بسطامی اضافه کرد: خبرنگاران پیشگام تر از مسوولان این قبیل چالش ها را به خوبی شناسایی کرده و مجدانه پیگیر علل بروز و ظهور این چالش ها هستند.

وی اظهار کرد: باید در زمینه چالش های محیط زیستی و مشکلات مرتبط با این حوزه از جمله مشکل کمبود آب با دیگر مجموعه ها نشست و میزگردهای تخصصی و اثر گذار برگزار کرد  و در این نشست ها حرف های علمی، خوب و درست بزنیم هر چند نگران کننده و چالشی باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: تغییر نگرش مردم به مسائل زیست محیطی و توجه رسانه ای، نشان دهنده افزایش علاقه مندی مردم نسبت به این حوزه و افزایش شناخت آنها درباره اهمیت وجودی حفاظت محیط زیست است. 

وی گفت: حل مشکلات زیست محیطی نیارمند به کارگیری نیروهای متخصص و آموزش دیده در بدنه این مجموعه همچنین پیگیری چالش های این حوزه از سوی خبرنگاران دارای تجربه و تخصص است.

وی بیان کرد: نبود مدیران متخصص برای انجام کارهای عمیق به جای سطحی از چالش ها و مشکلات حوزه حفاظت محیط زیست کشور است در حالیکه روابط عمومی و محیط زیست باید یک حوزه تخصصی باشد.

وی اضافه کرد: در حالیکه باید به مسائل و مشکلات زیست محیطی به صورت تخصصی نگاه و توجه کرد اما مساله تخصص در سازمان حفاظت محیط زیست کمرنگ دیده شده است. 
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان اظهار داشت: تاکنون مساله ضرورت تخصصی بودن محیط زیست را نتوانستیم به عنوان فکر، اندیشه و چالش مطرح کنیم حتی به خاطر عمیق و تخصصی دنبال نکردن مسایل، یک موضوع یا چالش به مدت یک هفته دنبال شده سپس فراموش می شود چون کارها سطحی است. 
جعفری نژاد بسطامی اظهار داشت: حوزه محیط زیست یک بخش تخصصی است و کار خبرنگاری و روزنامه نگاری در این حوزه نیز یک امر تخصصی به شمار می رود.
 
وی بیان کرد: امسال با وجود شیوع کرونا و نبود امکان برگزاری تور رسانه ای اما خبرنگاران و عکاسان فعال حوزه محیط زیست کارهای ماندگاری کردند که نمونه آن بازتاب مشکلات دامنه الوند شهر همدان و تالاب آق گل ملایر است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز