خبرگزاری کار ایران

تاکید بر رسیدگی به پایانه‌های تاکسیرانی

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۳۲۹

عضو شورای شهر تهران بر رسیدگی به پایانه‌‌های تاکسیرانی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، میثم مظفر پس از استماع گزارش معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: اولین نکته نوسازی ناوگان تاکسیرانی است که در دوره گذشته سازمان تاکسیرانی را با ۷۰۰ عدد تاکسی فرسوده تحویل دادیم و این به معنای یک حرکت جهشی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی در دوره چهارم بود. 

او با اشاره به علت این موفقیت گفت: این حرکت به این سبب باعث موفقیت شد که، شخص معاون اجرایی رئیس‎جمهور، رئیس سازمان محیط زیست و اینجانب بعنوان نماینده حوزه حمل و نقل در شهرداری تهران، جلسات هفتگی با معاونین رئیس جمهور برگزار می‎کردیم که متاسفانه باعدم همکاری بانک‎ها هم مواجه بودیم. حتی برخی رانندگان به علت بدهی‎هایشان در بلک لیست بانک‎ها قرار داشتند و نمی‎توانستند وام بگیرند. لذا برای کنار زدن منابع از مصوبات هیئت وزیران کمک می‎گرفتیم. 

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: با این‎حال آمار سیستم آنلاین تاکسیرانی نشان می‎دهد که ۴۷ هزار و ۲۱۰ تاکسی فرسوده داریم و این درحالیست که در گزارش امروز آمار تاکسی‎های فرسوده، ۳۱۵ هزار و ۱۵۰ تاکسی قید شده است و این آمار ۴۷ هزار عددی یک فاجعه و یک عقب‎گرد جدی است که برای سلامت مردم و کیفیت خدمات‎دهی تاکسی‎ها مشکل‎ساز است. 

مظفر افزود: امروز دیدم که برنامه دوستان برای نوسازی به اندازه سالی ده هزار تاکسی است. اما این میزان بسیار کم است و به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست و بنده به جد پیگیر نوسازی ناوگان خواهم بود. 

او در ادامه به تعطیلی کارپینو اشاره داشت و گفت: یک اپلیکیشن تخصصی در حوزه تاکسیرانی به‎نام کارپینو راه‎اندازی شد که بسیار نوآور بود و مردم به واسطه آن می‎توانستند برای نخستین بار تاکسی ون، تاکسی بانوان و تاکسی هیبریدی انتخاب کنند. اما این اپلیکیشن با سود ناچیز ۵/۱ درصدی به اپلیکیشن‎های مرسومی که مسافربران شخصی را در کنار رانندگان تاکسی قرار می‎دهند، فروخته شد و این درحالیست که تاکسی یک سرمایه‎ اجتماعی با حس امنیت برای مردم است و با یک خودروی شخصی متفاوت است. 

میثم مظفر افزود: اپلیکیشن کارپینو را تعطیل کردند چون قدرت نوآوری و رقابت با آن را نداشتند. درواقع دانشکده تاکسیرانی را تعطیل کردند. این درحالیست که چشم‎انداز ما بر این بود که با وجود این دانشکده، هرکسی که می‎خواهد وارد تاکسیرانی شود، بتواند فوق دیپلم تاکسیرانی داشته باشد. 

او در ادامه به بیمه تکمیلی درمان رانندگان تاکسی اشاره داشت و گفت: زمانی که کارنامه تاکسیرانی برای فرد صادر می‎شد همزمان به او پیامک ارسال می‎شد که شما تحت پوشش بیمه تکمیلی هستید. اما حال راننده‎ای که با نیت گذشته خود، در سال بیش از هفت میلیون خدمات درمان دریافت می‎کرد، ناگهان وقتی به مراکز بیمه مراجعه می‎کند، غافلگیر می‎شود و به او می‎گویند باید ثبت نام می‎کردی! 

مظفر در ادامه به لزوم توجه به امکانات پایانه‎‌های تاکسیرانی تاکید کرد و افزود: پایانه‎‌های تاکسیرانی باید امکانات حداقلی نظیر سرپناه و سایه‎بان، سرویس بهداشتی، نمازخانه، آب‎سردکن، سکوی نشیمن مناسب داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز