خبرگزاری کار ایران

تشریح تاثیر رهاسازی آب از سد کرخه بر تالاب هورالعظیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۵۵۳۰

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان، تاثیر رهاسازی آب از سد کرخه را بر تالاب هورالعظیم تشریح کرد.

 به گزارش ایلنا و بنابر اعلام روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست، محمد جواد اشرفی مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان آخرین وضعیت تالاب هورالعظیم بعد از رهاسازی آب از سد کرخه را بیان نمود و گفت: به دنبال رهاسازی آب در ۱۰ روز گذشته مخزن شماره یک تالاب هورالعظیم در بخش شمالی و محل ورود آب به تالاب محسوب می‌شود که با افزایش ۱۱ درصدی، حجم آبگیری در مخزن به حدود ۶۵ درصد رسیده است.
وی ادامه داد: در  افزایش آبگیری در مخزن شماره ۲ به 4 درصد، حجم  آبگیری به ۸۵ درصد در این مخزن رسیده است.
 
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: هنوز تاثیرات رهاسازی آب در حوضچه شماره 3و5 مشخص نیست چرا که در این حوضچه ها تغییر محسوسی حاصل نشده است.
 
اشرفی دلیل عدم کاهش زیاد مخزن 4 را افزایش دبی کانال cmd از 4به 9مترمکعب در ثانیه عنوان کرد.

وی یکی از دلایل تاثیر گذار بر تالاب هورالعظیم علاوه بر تامین حق‌آبه تبخیر شدید آب در تیرماه بوده که با توجه به شدت  گرما در تیرماه  این میزان  به ۳۷۰ میلی‌متر رسیده  بود در حالی که میانگین تبخیر در مخزن های تالاب تا ۲۴۰ میلی متر است.
 
 اشرفی حجم کل  آبگیری تالاب هورالعظیم را در نیمه مرداد ماه بر اساس بررسی تصاویر ماهواره‌ای در حدود ۶۶ درصد اعلام نمود و گفت: ما همچنان پیگیر تداوم و تامین حقابه تالاب هورالعظیم و همه تالاب‌ها استان هستیم.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز