خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد:

نرم‌افزار انتخاب رشته مجازی برای راهنمایی داوطلبان براساس گزینه‌های انتخابی و نیز آمادگی برای انتخاب رشته اصلی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۳۸۹۱

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در توضیح ویژه نامه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۰گفت: نرم‌افزار انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش با استفاده از اطلاعات داوطلبان سال جاری و اطلاعات رشته محل‌های سال گذشته و با رعایت تمامی شرایط و ضوابط، رشته‌هایی که شانس قبولی آن‌ها بیشتر است را معرفی می‌کند.

«فاطمه زرین آمیزی» سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با ایلنا، درباره ویژه نامه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۰ گفت: فرآیند گزینش آزمون سراسری، فرآیندی علمی و مبتنی بر داده و اطلاعات مستند و معتبراست. مشاوران انتخاب رشته در موسسات به طور احتمالی و در بهترین حالت براساس اطلاعات تعداد محدودی از داوطلبان سال گذشته نسبت به مشاوره و انتخاب رشته اقدام می‌کنند. 

وی افزود: نرم‌افزار انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش با استفاده از اطلاعات داوطلبان سال جاری و اطلاعات رشته محل‌های سال گذشته و با رعایت تمامی شرایط و ضوابط، رشته‌هایی که شانس قبولی آن‌ها بیشتر است را معرفی می‌کند. 

زرین آمیزی گفت: نرم‌افزار انتخاب رشته در اولین گام پس از ورود داوطلب اطلاعات کلی و اصول و مبانی استفاده از سیستم را نمایش می‌دهد و پس از آن حداکثر تا ۳۰۰ رشته محل را به داوطلب نمایش خواهد داد. لازم به ذکر است در رشته‌های ارائه شده تا حدودی از بالا به پایین شانس قبولی افزایش می‌یابد. 

وی اضافه کرد: نرم‌افزار قابلیت جستجو و محدود کردن اطلاعات رشته محل‌ها براساس شرایط مورد نظر داوطلب از جمله، نوع دوره (روزانه، نوبت دوم، پیام نور و…) ، مقطع دوره (دکتری حرفه ای، کارشناسی ارشد پیوسته، کارشناسی و…)، انتخاب حداکثر تا سه استان به عنوان محل تحصیل، حداکثر تا سه رشته تحصیلی مورد علاقه و امکان قبولی را دارد.البته می‌توان در گزارش‌های متفاوت جستجوهای متفاوتی را از نرم‌افزار درخواست کرد. 

سخنگوی سازمان سنجش توضیح داد: داوطلب به این نکته توجه داشته باشد که اگر رشته محل‌های انتخابی خود را در نرم‌افزار انتخاب رشته اصلی ثبت نکند از چرخه گزینش آزمون سراسری حذف خواهند شد. به عبارت بهتر نرم‌افزار انتخاب رشته مجازی صرفا نقش راهنمایی و هدایت داوطلبان براساس گزینه‌های انتخابی و نیز آمادگی برای انتخاب رشته اصلی را دارد

زرین آمیزی در پایان گفت: این نرم‌افزار دقیق‌ترین انتخاب‌ها را براساس علاقمندی داوطلب و نمره حاصل شده در آزمون را تنها با پرداخت ۱۴ هزار تومان ایجاد می‌کند و داوطلب نیازمند پرداخت هزینه‌های گزاف نخواهد بود. 

به گزارش ایلنا، لینک دریافت  ویژه نامه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۰ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور قابل دسترسی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز