خبرگزاری کار ایران

از سوی معاونت آموزش متوسطه صورت گرفت؛

ابلاغ «بخشنامه بسته تعمیق یادگیری و جبران افت تحصیلی»

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۶۱۳

معاونت آموزش متوسطه، «بخشنامه بسته تعمیق یادگیری و جبران افت تحصیلی» را به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها، ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا، با توجه به نقایص و کاستی‌های آموزش از راه دور دانش آموزان و نگرانی از کفایت و دسترسی‌ها به ابزارهای کارآمد در تحقق اهداف این الگوی آموزشی، به‌ویژه در مناطق کمتر برخوردار شکاف آموزشی و افت تحصیلی را متحمل ساخته است.

بر اساس این بخشنامه، نتایجی که در حال حاضر به‌عنوان عملکرد تحصیلی دانش آموزان در اختیار خانواده، مدرسه، دانش‌آموز و نظام آموزشی قرار دارد؛ شرایط را برای تبیین دقیق واقعیت فراهم نمی‌سازد و ممکن است با همه واقعیت یکسان نبوده و میزان و کیفیت یادگیری دانش آموزان به‌طور دقیق و به‌سرعت دریافت نشود؛ همین امر سبب شود ذی‌نفعان اصلی (خانواده، مدرسه، دانش‌آموزان) از درک واقعیت و علاج به هنگام غافل شوند. در این صورت با بازگشت به شرایط عادی در دوران پس از بیماری کرونا و مشغول شدن کنش گران آموزشی به رویه‌های متعارف گذشته، بر انباشت افت پنهان آموزشی در طول ماه‌ها و سال‌های تحصیل دانش‌آموزان اضافه شود.

بر همین اساس، اتخاذ سیاست‌ها و راهکارهای مؤثر برای کاهش افت تحصیلی بسیار مهم و ضروری است، «بسته تعمیق یادگیری و جبران افت تحصیلی ناشی از وقفه آموزش‌های حضوری در دوران بیماری کووید ۱۹و پس‌ازآن» که با تعامل در نتایج مطالعات ملی و بین‌المللی و اندیشیدن در مورد زمینه‌های نامساعد گذشته و شواهد موجود تدوین‌شده است، برای اقدام لازم ایفاد می‌شود.

شایان‌ذکر است که این بسته سیاستی با توجه به رویکرد پرهیز از تمرکز در برنامه‌های اجرایی و ظرفیت‌های فکری و عملی موجود در استان‌ها تدوین‌شده و لازم است استان‌ها نواحی و مناطق آموزشی برنامه‌های متناسب با هر یک از اجزای بسته را با توجه به ظرفیت‌ها و ضرورت‌های استانی و منطقه‌ای تدارک دیده و به مرحله اجرا درآورند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز