خبرگزاری کار ایران

کشف بیش از ۹۰۰ کیلوگرم موادمخدر در مرزهای استان سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۹۰۵

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان از کشف بیش از ۹۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر توسط مرزداران استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار "محمد ملاشاهی" در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای اجرای طرح کنترل و مراقبت از مرزها و برخورد قاطع با هرگونه تجاوز به حریم مرزهای ایران اسلامی، مرزداران هنگ مرزی سراوان با اشراف اطلاعاتی و رصد تحرکات در مناطق مرزی، به سرنخ‌هایی از قصد عناصر متجاوز مسلح و قاچاقچیان موادمخدر برای ورود به خاک کشور در منطقه مرزی جالق دست یافتند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی، تشدید اقدامات کنترلی را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی مسیرهای تردد قاچاقچیان مشخص و مرزداران دلاور هنگ مرزی سراوان در قالب چندین تیم پوششی و عملیاتی با استقرار کمین‌ها هدفمند و اجرای طرح مهار منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند و موفق شدند، محموله موادمخدر را کشف کنند.

سردار ملاشاهی تصریح کرد: قاچاقچیان که قصد داشتند موادمخدر را در فرصتی مناسب به وسیله ۲ دستگاه خودرو وارد کشور کنند به محض مشاهده مرزداران عرصه را بر خود تنگ دیده و با رها کردن خودروها و برجا گذاشتن محموله موادمخدر از محل متواری شدند.

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: مرزداران مجاهد هنگ مرزی سراوان در این عملیات موفق شدند ضمن توقیف ۲ دستگاه خودرو، مقدار ۸۰۰ کیلوگرم تریاک را کشف کنند.

سردار ملاشاهی به یک عملیات دیگر در منطقه عمومی زابل نیز اشاره کرد و گفت: پس از چندین شبانه‌روز کار اطلاعاتی و برنامه‌ریزی عملیاتی، مرزداران هنگ مرزی زابل موفق شدند، در درگیری با اشرار مسلح مقدار ۱۰۶ کیلو و ۵۰۰ گرم انواع مواد مخدر شامل ۷۹ کیلو و ۵۰۰ گرم شیشه و ۲۷ کیلوگرم هروئین را کشف کنند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شناسایی و دستگیری متهمان این پرونده در دستور کار مرزبانان قرار دارد، خاطرنشان کرد: دشمنان نظام مقدس ایران اسلامی باید بدانند، امروز مرزداران مجاهد مرزبانی بیش از هر زمانی آمادگی و توان پاسخگویی به هر گونه تجاوز و تعرض به خاک میهن عزیزمان را دارند و همواره با چشمانی تیزبین، امنیتی مثال‌زدنی را برای ملت بزرگ ایران در سرحدات کشورمان به ارمغان خواهند آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز