خبرگزاری کار ایران

در شورای شهر تهران تصویب شد؛

توسعه فضای سبز و معماری پایدار در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۶۶۷

اعضای شورای شهر تهران کلیات و مواد لایحه توسعه فضای سبز و معماری پایدار در شهر تهران را به تصویب رساندند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران جزئیات لایحه اصلاح مصوبه ارتقای ایمنی تخریب و گودبرداری در دستور کار قرار گرفت و کلیه مواد این لایحه بدون پیشنهاد به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید. 

دو کمیسیون معماری و شهرسازی و سلامت، محیط زیست و خدمات شهری گزارش مشترک کمیسیون‌ها را در این زمینه ارائه دادند. 

شهرداری تهران به موجب این لایحه مکلف شده است براساس قوانین فرادستی در ارتباط با توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در شهر تهران و مدیریت بهینه‌سازی مصرف انرژی، مدیریت آب و بازچرخانی آب و حفظ و توسعه نگهداری از درختان، سازندگان ساختمان‌ها و مالکان را به رعایت این ملاحظات از جمله ملاحظات محیط زیستی ترویج کند. 

او ادامه داد: مهمترین بحث نیز افزایش مشارکت شهروندان و افزایش مشارکت عمومی است. براساس این لایحه برای ساختمان‌هایی که استانداردها را رعایت می‌کند گواهی ساختمان سبز ارائه می شود.

سالاری افزود: براساس این لایحه شهرداری تهران نسبت به اجرای مدیریت سبز در ساختمان‌های تحت پوشش خود در اولویت اول اقدام کند و مصرف و تولید انرژی‌های تجدیدپذیر حداقل ده درصد در هر سال را افزایش دهد. 

او ادامه داد: حمایت از سرمایه گذاران در ساحتمان‌های سبز از جمله تحفیف در عوارض نوسازی، تقسیط عوارض ساخت و ساز و کاهش مدت زمان صدور پروانه از دیگر مواردی است که در این لایحه به آن اشاره شده است. 

سالاری گفت: شهرداری موظف شده است فرایند صدور پروانه را برای این منظور پیش بینی و ایجاد اتاقک پسماند را پیش بینی کند. همچنین تامین ظرفیت‌های ترویجی و آموزشی جهت ارتقا آگاهی شهروندان برای مطالبه‌گری مساله دیگری است که به آن اشاره شده است و قرار شد شهرداری دستورالعمل تشویقی و ترویجی را تهیه و ابلاغ کند. همچنین مکلف شده است کلیه اسناد راهبردی را طی مدت شش ماه بعد از تصویب مصوبه و به مجموعه تحت مدیریت ابلاغ کند. 

به گزارش ایلنا کلیات این لایحه به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید. 

در ادامه اعضای شورای شهر تهران جزئیات لایحه را مورد بررسی قرار دادند. مجید فراهانی در بررسی ماده ۲ پیشنهاد داد که با توجه به احتمال ایراد فرمانداری درخصوص ارائه تخفیف در عوارض نوسازی به عنوان یکی از مشوق‌ها ذکر شده در این ماده، این عبارت حذف شود چرا که اختیار رقم عوارض با شورا و شهرداری نیست که بخواهد در آن تخفیف ارائه شود. 

در ادامه حسن خلیل آبادی پیشنهاد داد که جشنواره ساختمان سبز با همکاری بخش خصوصی به ماده دو اضافه شود که به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز