خبرگزاری کار ایران

زالی:

وزارت بهداشت با دانشگاه‌های علوم پزشکی هماهنگ باشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۳۴۳

فرمانده ستاد کرونای تهران با تاکید بر لزوم افزایش تخت های بیمارستانی در تهران گفت: برای اعلام گروه های سنی برای دریافت واکسن وزارت بهداشت در تهران با دانشگاه ها هماهنگ باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علیرضا زالی» رییس ستاد مقابله با کرونا در استان تهران گفت: در حال حاضر در بیمارستان ها با بالاترین حجم موجود در حال ارایه خدمت هستیم و فشار سنگینی را تیم درمان استان تهران تحمل می کند.

وی ادامه داد: افزایش میزان تخت‌های بستری یکی از مباحث مطرح شده است و باید از هر روشی برای این کار استفاده کرد. کمیته ترخیص می تواند در این زمینه کمک کننده و اثربخش باشد و می توان از رسوب موارد بستری جلوگیری کنند. برای رسیدن به ظرفیت مورد نظر باید تیم های پایش از بیمارستانها بازدید کنند.پیشنهاد دیگر بهسازی تخت‌های اورژانس از ظرفیت این بخش ها نیز استفاده کند همچنین با راه اندازی مراکز درمان بستری موقت از فشار بیمارستانها بکاهیم.

وی درباره خدمات پیش بستری و پس از بستری گفت: الگویی برای این مورد در نظر گرفته شده و به ظرفیت سازی جدید نیز کمک می کند بازشماری در تخت های غیردانشگاهی صورت بگیرد و از ظرفیت های بیمارستان های دیگر دستگاهها استفاده کرد. شاید تا دو هفته دیگر این فشار شاید سنگین تر شود و باید کمک کنیم تا فشار وارد نشود.

زالی درباره نقدینگی گفت: هیچ کمک متمرکزی در قالب کمکهای ستادی شاهد نبودیم و بیمه ها باید در این زمینه به ما کمک کنند.حدود ۱۵ بیمارستان در تهران بالاترین بار بیماری را دارند و بیمه ها باید کمک کنند تا حساب این بیمارستان ها تسویه شود. در حال حاضر بیمه تکمیلی نقش پررنگی ندارد. متن پیشنهادات مان را برای ستاد ملی ارسال کردیم. 

وی ادامه داد: در حوزه برنامه ریزی برای شارژ کادر درمان باید دولت یک پاداش در نظر بگیرد نیروی انسانی به کندی در دانشگاه شکل می گیرد علیرغم استخدام نیروی جدید در سال گذشته اما هنوز این نیروها در دانشگاه حضور ندارند. پیشنهاد ما قرارداد ۸۹ روزه بود همچنین استفاده از نیروهای داوطلب نیز می تواند در کاهش بار سنگین بیمارستان کمک کند. در پیک اول و دوم شاهد اقدامات خیرین بودیم که به ما کمک بسیاری کرد اما الان این موضوع کمرنگ شده است.

زالی تصریح کرد:  با ۱۷ مرکز جدید اورژانس در حال حاضر ۱۰۲ مرکز تجمعیی تزریق واکسن در تهران داریم.

رییس ستاد مقابله با کرونا در استان تهران گفت: برخی افراد توان مراجعه به سیستم هوشمند را ندارند نام برخی از این افراد در مراکز جامع سلامت ثبت هستند برخی نیز ثبت نیستند و باید کمک کنیم این چالش برطرف شود. برخی اوقات سامانه قطع می شود و گاهی اوقات اختلال در سیستم ایجاد می شود و به نظر می رسد بحث حرفه ای است. کار با سامانه با افزایش گروه‌های بعدی کار بسیار سختی است و از عهده وزارت بهداشت به تنهایی کافی نیست و وزارت ارتباطات لازم است که در این زمینه به ما و وزارت بهداشت کمک کنند.

وی تصریح کرد: تهران با همه استانها فرق دارد گاهی اوقات یک منطقه شهرداری معادل دو شهر است باید اقدامات در تهران جدای از سایر کشور باشد اعلام گروههای سنی در تهران در وزارت بهداشت با شتابزدگی انجام می شود و اگر در این خصوص در تهران مدیریت نشود ما را با مشکل مواجه می کند. ما از وزارت بهداشت درخواست کردیم گروههای سنی در تهران با متانت و تدبیر اعلام شود تا با جمعیت زیادی در مراکز روبرو نشویم و اعلام گروه سنی با هماهنگی دانشگاه های علوم پزشکی در تهران صورت بگیرد. ۹۰ هزار نفر در تهران در هفته گذشته واکسن دریافت کرده اند که در گروه سنی نیستند و در گروه سایرین قرار دارند. ممکن است این گروه سایرین در هفته های دیگر افزایش پیدا کند و با اعلام زودهنگام گروههای سنی ما قطعا در تهران با مشکل مواجه می شویم.

ادامه دارد...

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز