خبرگزاری کار ایران

سردار حمیدی:

تاسیس اولین شعبه آلات ناقله در خیابان باب همایون در سال ۱۳۰۰

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۹۱۴۵

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه در سال ۱۳۰۷ گواهی نامه شماره یک برای ناصر انشا صادر شد، گفت: در سال ۱۳۰۰ شعبه آلات ناقله یا راهنمایی و رانندگی تهران در خیابان باب همایون تاسیس شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار محمد حسین حمیدی رییس پلیس تهران بزرگ گفت: سال ۱۴۰۰ مصادف شده با یک قرن فعالیت پلیس راهور تهران بزرگ در صد سال گذشته این پلیس تشکیل شده و اتفاقات زیادی در این صد سال انجام شده است که از جمله خدمات آن صدور گواهینامه و شماره گذاری بوده است.

وی ادامه داد: اولین گواهی نامه مربوط به سال ۱۳۰۷ بود اولین خودرو در سال ۱۲۷۹ در تهران تردد می‌کرد. جالب این جاست که اولین شماره‌گذاری در سال ۱۲۹۸ است. در این فاصله ۲۰ ساله خودروها در سطح شهر تهران رها بوده‌اند و پلاک نداشتند برای اینکه مردم بتوانند مشکلات را پیگیری کنند مشخصات مالک را در روی خودرو می‌نوشتند سیستم شماره‌گذاری خودروها به صورت کشوری در تهران انجام می‌شد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۰۰ شعبه آلات ناقله یا راهنمایی و رانندگی تهران در خیابان باب همایون تاسیس شد. اولین تصادف مهم که منجر به فوت بود نیز در سال ۱۳۰۵ اتفاق افتاد که درویش خان در این تصادف جان خود را از دست داد. اولین گزارش پلیس نیز از کروکی این تصادف بوده است.

به گفته سردار حمیدی در سال ۱۳۰۷ گواهی نامه شماره یک برای ناصر انشا صادر شد.

وی ادامه داد: کتاب تاریخ شفاهی راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ براساس سوابق و تجربیات روسای پلیس راهور تهران بزرگ تدوین شده است. در طول این ایام وقایع تاریخی و مهمی در حوزه ترافیک شهر تهران اتفاق می‌افتد. در تشییع جنازه امام‌ده میلیون نفر در سطح شهر تهران تردد کردند و در دهه ۵۰ در یک برف ۴ هزار نفر کشته شدند و در سیل تجریش ۳۰۰ نفر در دهه ۶۰ کشته شدند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز