خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

میزان رعایت پروتکل‌ها به ۴۸ درصد رسیده/ شروع واکسیناسیون عشایر کوچ رو از ابتدای مردادماه

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۸۶۳

وزیر بهداشت گفت: توجه کنید که در این شرایط متوسط رعایت پروتکل‌ها به ۴۸ درصد است، مسئولیت این موضوع با من نیست، همانطور که مسئولیت آوردن واکسن با من نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سعید نمکی» وزیر بهداشت در سی و هشتمین آیین پویش ره سلامت در خرم آباد لرستان با انتقاد از برخی عدم همکاری‌های مجموعه‌های دیگر در کنترل کرونا، بیان کرد: توجه کنید که در این شرایط متوسط رعایت پروتکل‌ها به ۴۸ درصد است، مسئولیت این موضوع با من نیست، همانطور که مسئولیت آوردن واکسن با من نیست.

وی ادامه داد: شما ببینید در کدام یک از کشورهای جهان وزیر بهداشت مسئول آوردن واکسن است، اصحاب رسانه در این رابطه مطالعه کنید، نمی‌گویم که اینها صحبت‌های رسانه است ولی عده‌ای این حرف‌ها را مطرح می‌کنند، آنهایی که می‌گویند وزارت بهداشت در آوردن واکسن قصور کرده است، مثل همان ماجرا که گفتند تخت بیمارستان کم آمده که تا الان هم کم نیامده است.

نمکی افزود: یکجا کوچکترین مشکلی پیش می‌آید مسئولیتش با وزارت بهداشت است، اما سفره‌های آنچنانی در انتخابات شوراها پهن می‌شود در صورتی که با ماسک که نمی‌توان شام و ناهار خورد، همین ها باعث ابتلا است و در کنارش تمام راه‌ها برای تردد باز است، هیچ محدودیتی اعمال نشده، اما یکجا که یک آمپول رمدسیور کم شد، صحبت وزارت بهداشت مطرح شد، هیچ کجای دنیا واکسن را وزیر بهداشت نمی‌آورد.

وزیر بهداشت گفت: واکسیناسیون کشور دیروز از مرز ۴۰۰ هزار تا گذشت و رکورد تازه‌ای زدیم، ما قول داده بودیم در آینده‌ی بسیار نزدیک از مرز ۴۰۰ هزار تا خواهیم گذشت، واکسیناسیون را شروع کردیم، قرار ما این بود که در پایان دولت بتوانیم افراد بالای ۶۵ سال و بیماران صعب العلاج و سخت را واکسینه کنیم اینها ۸۵ درصد از مرگها را در کرونا تشکیل می‌دهند.

نمکی افزود: امروز با افتخار می‌گویم که ما در پایان مرداد تمام جمعیت ۶۰ سال به بالا را واکسینه خواهیم کرد و در استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و کرمان ۵۰ سال به بالا ها را خواهیم زد، بعد در جزایر فارس ۱۸ سال به بالاها، از اول مرداد تمام عشایر کوچ رو کشور از ۱۸ سال به بالا‌ها و باز در مرداد ماه تمام معلم‌های آموزش و پرورش و تمام اساتید دانشگاه را برای مقدمه بازگشایی مدارس و دانشگاه واکسینه خواهیم کرد.

وی ادامه داد: همچنین تمام مشاغل پر ریسک مثل افرادی که در حمل و نقل عمومی کار می‌کنند واکسینه می‌شوند، با عنایت ویژه‌ی پروردگار واکسن بیشتری را تامین می‌کنیم و توجه کنید که چیز کمی نیست به حلقه‌ی واکسن ساز دنیا پیوستن، چون واکسن کرونا ساختن کار هرکسی نیست.

نمکی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران تمام تکنولوژی‌های ساخت واکسن دنیا را دارد، در صورتی که روز اول که ما با ۵ الی ۶ پلتفرم شروع کردیم، عده‌ای به ما خندیدند و بعد گفتند چرا همه را یک کاسه نکردید.

وی گفت: فراموش نکنید که نقطه‌ی امید خیلی از کشورهایی هستیم که قلدران دنیا به آن‌ها چیزی نمی‌دهند، امروز به واکسن سازهای بزرگ دنیا پیوستیم. این افتخار بزرگی است.

نمکی افزود: تقاضا دارم تا ستاد استانی لرستان چند توصیه را در نظر بگیرند، مقامات استانی در رعایت پروتکل‌ها سخت بکوشند و فعلا این ویروس از سر ما دست بر نمی‌دارد، به عنوان متخصص ایمنی شناسی می‌گویم که هیچ کس این ویروس را نمی‌شناسد، توجه کنید که انگلیس با پوشش واکسیناسیون ماسک را برداشت و حالا پشیمان شده است. 

وی گفت: واکسیناسیون می‌تواند از گرفتاری در  فرم سخت جلوگیری کند ولی نمی‌تواند مانع ابتلا شود، پس عزیزان باید واکسیناسیون را سرعت بدهند، نگران کمبود واکسن نباشید. 

وزیر بهداشت ادامه داد: همه باید کمک کنند تا بتوانیم واکسیناسیون را سرعت ببخشیم، هر چه سرعت بدهیم از گرفتاری سخت و ابتلا بیمار می کاهیم، طرح شهید سلیمانی سرمایه ملی برای روزهای سخت و بحرانی است و کمیته‌های ترخیص، تنفسی  را باید به شدت مراقبت کنیم تا مرگ و میر کاهش پیدا کند.

وی گفت: همچنین تا پایان دولت آنچه افراد نیاز دارند را تدارک می دهیم و سعی می‌کنیم همه‌ی نیاز استان لرستان را تامین کنیم و پروژه‌های ۸۵ تا ۹۰ درصد را تمام می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز