خبرگزاری کار ایران

سفر معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران به چهارمحال و بختیاری

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۴۶۵

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور بررسی شرایط ایثارگران و دیدار با آنان به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از ایثار، محمود پاکدل روز شنبه ۲۶ تیرماه در سفر به استان چهارمحال و بختیاری با حضور در جلسه شورای اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان با اشاره به تأکید رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مبنی بر تأمین مسکن و اینکه امسال سال نهضت ساخت مسکن برای ایثارگران نام‌گذاری شده است، افزود: شرایط جدید برای مسکن ملی فراهم‌شده است و امتیازات ایثارگری در طرح مسکن ملی منظور می‌شود که این امر گام مؤثری برای مسکن دار شدن ایثارگران است.

 

به گفته وی، بر اساس قانون بودجه سال جاری تسهیلات مسکن در مرکز استان‌ها از ۱۲۰ و ۱۶۰ میلیون تومان به ۳۰۰ میلیون تومان، در شهرستان‌ها از ۱۰۰ میلیون به ۲۵۰ میلیون و در روستاها از ۶۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش داشته است و ایثارگران از پرداخت هزینه انشعاب و پروانه ساخت معاف هستند.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه همه آئین‌نامه‌های مرتبط با بودجه سال جاری در ابتدای سال تنظیم‌ شده است، گفت: مهم‌ترین نکته بند «د» تبصره ۲۰ در خصوص تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران است که در این راستا، کارگروهی با حضور مشاوران وزرا و روسای دستگاه‌ها تشکیل‌شده که مشکلات دستگاه‌ها شناسایی شود و بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌عنوان ناظر بر اجرایی شدن و یا نشدن این قانون نظارت دارد.

پاکدل اظهار داشت: مشمولان تبصره یک قانون حالت اشتغال نیز از افزایش حقوق بهره‌مند شدند و این افزایش از ماه جاری اجرایی خواهد شد.

به گفته وی، در راستای رفع مشکلات معیشت جامعه ایثارگری نیز اقداماتی در دست اجراست که برای مشمولان تبصره یک و معوقاتی که مشمولان ماده ۳۸ دارند، در پایان مردادماه اقدام می‌شود.

پاکدل همچنین به افزایش تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال برای جامعه ایثارگری کشور اشاره کرد و گفت: تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال از ۵۰ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است و برای نخستین بار یک هزار میلیارد تومان منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها برای اشتغال ایثارگران در نظر گرفته‌شده است.

پاکدل همچنین در دیدار با جعفر مردانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری هدف از این دیدار را پیگیری تا حصول نتیجه تفاهم‌نامه اشتغال ۱۲۰۰ نفر از ایثارگران عنوان کرد و گفت: همه باید پیگیر اجرایی شدن تفاهم‌نامه اشتغال باشیم تا دغدغه ایثارگران در این زمینه را کم کنیم.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر به استان چهارمحال و بختیاری با حضور در جمع جانبازان دارای ضایعه نخاعی از این طلایه داران صبر و استقامت در جامعه دلجویی کرد.

وی همچنین در دیدار با مادر شهیدان «سید احمد و سید کمال فاضل دهکردی»، گفت و گو با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران را روحیه‌بخش دانست و اظهار کرد: زندگی شهدا و سبک و سیره خانواده‌های آنان همواره برای جامعه درس است.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران، حرکت در مسیر شهدا را توفیق الهی دانست و تصریح کرد: شهدا در وصیت‌نامه‌های خود تأکید بسیار زیادی در حمایت از امام (ره) و رهبری داشتند.

پاکدل، بابیان اینکه شهدا مقام شفاعت دارند، خاطرنشان کرد: قطعاً والدین شهدا اولین کسانی هستند که شهدا آنان را شفاعت خواهند کرد و لذا امیدواریم جامعه از معنویت خانواده‌های شهدا بهره‌مند شود.

معاون تعاون بنیاد همچنین با آزاده و جانباز سرافراز «علی خلیلی اردلی» دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز