خبرگزاری کار ایران

دولت آینده با حمایت سازمانهای مردم نهاد مراکز «خانه امن» را توسعه دهد

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۴۶۷۸

​معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: امید است زمینه برای توسعه این مراکز فراهم باشد و دولت آینده نیز با همین نگاه توسعه دهد و از بخش غیردولتی و سازمانهای مردم حمایت کند و این فرصتی باشد تا بتوانند به شکل اساسی با آسیب‌ها در موضوعات مختلف از جمله آسیب‌های زنان و کودکان مقابله کنند.

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار در بازدید از مرکز خدمات روزانه زنان و دختران آسیب دیده اجتماعی راه نوین گفت: اینجا نمونه کار سازمان‌های مردم نهاد است که در زمینه زنان در معرض آسیب فعالیت می‌کنند. محور بحث‌ها همیشه توان‌افزایی، آگاهی‌بخشی و ایجاد جریان خوب و امید و اعتمادسازی با مردم محلی است و این مهم است که خوشبختانه می‌بینیم این کار انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه از این دست مراکز با همکاری سازمان‌های مردم نهاد بیش از ۹۰ مرکز با سازمان بهزیستی و اورژانس اجتماعی در سطح کشور کار می‌کنند و اینها با هم پیوند دارند، ادامه داد: قطعا یک بخشی باید حاکمیتی باشد؛ بخشی است که باید از حمایت قوه قضاییه و در صورت لازم از مداخله نیروی انتظامی برخوردار باشد اما بخشی از کار هم به مردم واسپاری شده و آن بخش بخشی است که بیشتر جنبه توان‌افزایی، آموزش و کاهش آسیب‌ها و افزایش مهارتهای زندگی را دارد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: امید است زمینه برای توسعه این مراکز فراهم باشد و دولت آینده نیز با همین نگاه توسعه دهد و از بخش غیردولتی و سازمانهای مردم حمایت کند و این فرصتی باشد تا بتوانند به شکل اساسی با آسیب‌ها در موضوعات مختلف از جمله آسیب‌های زنان و کودکان مقابله کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز