خبرگزاری کار ایران

گام بلند در راستای کاهش ورودی پرونده به مراجع قضایی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۴۱۵۴

آیین امضای تفاهم نامه ایجاد و توسعه نهاد داوری فیمابین معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران و اتاق اصناف تهران امضاء شد.

به گزارش ایلنا، علی دیزجی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران در این نشست بیان داشت: با توجه به اینکه در بند الف ماده ۱۱۶ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران در راستای کاهش مراجعه مردم به مراجع قضایی و تسریع در حل و فصل اختلافات ، ایجاد و توسعه نهادهای داوری تکلیف گردیده و در سند تحول قضایی توسعه روش های حل اختلاف جایگزین رسیدگی قضایی و ارتقاء و ساماندهی نظام داوری پیش بینی گردیده .

 دیزجی خاطرنشان کرد: وفق بند ط ماده ۳۰ قانون نظام صنفی از وظایف اتحادیه‌ها است و همچنین به موجب بند الف ماده ۳۷ قانون مذکور ایجاد هماهنگی بین اتحادیه ها و نظارت بر عملکرد آنها و راهنمایی صنوف از وظایف و اختیارات اتاق اصناف هر شهرستان است و توجهاً به اینکه در تهران بزرگ تعداد ۱۳۴ اتحادیه فعال بوده که هر یک از اتحادیه‌ها از زاویه مؤلفه‌های پیشگیرانه و توسعه کمیسیون‌های حل اختلاف و همچنین توسعه نهاد داوری با تمایل اصحاب دعاوی و اختلاف می‌تواند در مقوله حل اختلاف واحدهای صنفی و شهروندان و همچنین کاهش آمار دعاوی و شکایات تاثیر بسزایی داشته باشد تا به هنگام اختلاف در تفسیر و یا اجرای قرارداد، داوران مداخله و رای مقتضی را اصدار کنند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری تهران همچنین تصریح کرد: در مواردی که کمیسیون رسیدگی به شکایات و حل اختلاف نتوانست نسبت به رفع اختلاف اقدام نماید ، در صورت رضایت و تمایل اصحاب دعوا موضوع به داوری ارجاع شود و رسیدگی به آن بر اساس مقررات داوری ( مندرج در قانون آیین دادرسی مدنی ) باشد.

لازم به ذکر است معاونت شورای حل اختلاف دادگستری تهران هر شش ماه یکبار عملکرد ، اتاق داوری را کنترل خواهد کرد .

قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران نیز در این نشست ضمن قدردانی از تلاش های دادگستری تهران بر اهمیت ایجاد اتاق داوری تاکید کرد و اظهار کرد این اتفاق برای اولین بار در اتاق اصناف به همت معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز