خبرگزاری کار ایران

مخالفت فرمانداری با نامگذاری خیابان به نام باغچه‌بان، هوشنگ مرادی کرمانی، صمد بهرنگی و مهدی آذریزدی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۲۳۰۰

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از مخالفت فرمانداری تهران با نامگذاری ۴ خیابان به نام بزرگان ادبیات کودک و نوجوان تذکر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد جواد حق‌شناس در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران در تذکری درباره نامه فرمانداری در رد نامگذاری ۴ خیابان به نام بزرگان ادبیان کودک و نوجوان گفت: کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران بنابر پیشنهاد نهادها، سازمان ها، مراکز علمی و فرهنگی، مجامع دانشگاهی، شورایاری‌ها و غیره و با رای اعضای شورای شهر نسبت به نامگذاری معابر و خیابان‌ها اقدام می‌کند. 

او ادامه داد: درخصوص نامگذاری معابری به اسم بزرگان ادبیات کودک و نوجوان ایران از جمله جبار باغچه بان، مهدی آذریزدی، صمد بهرنگی و هوشنگ مرادی کرمانی پیشنهادهایی از سوی نهادهای فرهنگی مانند دفتر شعر جوان ارائه شده است. 

حق‌شناس گفت: بنابر خویشاوندی و ارتباط این بزرگان با کانون پرورش فکری کودک و نوجوان ۴ خیابان روبروی این محل به نام آن‌ها نامگذاری شد اما در اقدامی عجیب و غیر منتظره هیات تطبیق مقارن با روز ملی کودک و نوجوان این مصوبه شورای شهر در نامگذاری ۴ معبر و خیابان به نام شخصیت‌های برجسته کودک و نوجوان را غیرقانونی اعلام کرد. 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر افزود: پیش از این کمیته نامگذاری در تکریم و بزرگداشت چهره‌های ادبی معابری را به نام‌های عباس یمینی شریف، نادر ابراهیمی، مصطفی رحمان دوست، توران میرهادی، قیصرامین پور، عباس کیارستمی و غیره نامگذاری کرده بود. 

او گفت: مهدی آذریزدی که ۱۸ تیرماه سالروز درگذشت او را به نام روز ملی ادبیات کودک و نوجوان نام نهاده اند، پر تیراژترین نویسنده کودک و نوجوان است و خاطرات بسیار خوبی را برای چند نسل به همراه دارد و به پدر ادبیات کودک و نوجوان شهرت دارد. 

او ادامه داد: جبار باغچه بان از راهگشایان ادبیات کودک در ایران و بنیانگذار نخستین مهدکودک و مدرسه ناشنوایان و اولین ناشر و مولف کتاب کودک و نوجوان در ایران است. آثار باغچه بان از شورای جهانی کتاب کودک عنوان بهترین کتاب‌های کودک را به دست آورده است. صمد بهرنگی معلم، داستان‌نویس کودک و نوجوان، مترجم و محقق فولکلور است که نیاز به معرفی ندارد. 

حق‌شناس گفت: هوشنگ مرادی کرمانی نیز عمده شهرت‌اش را به خاطر قصه‌های مجید دارد و آثار هیچ یک از داستان‌نویس‌های ایرانی به اندازه او در جهان ترجمه نشده است. 

حق‌شناس از ریاست شورا تقاضا کرد تا اعضای هیات تطبق و فرماندار را در این خصوص توجیه کرده و به انجام وظایف خود دقت نمایند و برای شورای شهر در انجام وظایف قانونی مانع ایجاد نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز