خبرگزاری کار ایران

تشریح فرایند تصویب و ابلاغ آیین نامه اجرایی «فداکار خدمت»

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۰۷۰

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور آیین نامه اجرایی تبصره (۱) ماده (۲۰) قانون مدیریت بحران کشور در خصوص موضوع «فداکار خدمت» را تبیین کرد.

به گزارش ایلنا، اسماعیل نجار در این باره گفت: این سازمان مطابق ماده ۲۰ قانون مدیریت بحران کشور و تبصره ۱ و ۲ ذیل آن (فصل پنجم قانون مدیریت بحران کشور در خصوص جبران خدمات و تخلفات)، کمیته‌ای را متشکل از متخصصین حوزه مدیریت بحران و نمایندگان دستگاههای اجرایی ذیربط تشکیل و با نظرخواهی به صورت مکاتبه رسمی پیش نویس آیین نامه مذکور را با هدف جبران هزینه‌های پزشکی و غرامت صدمه جسمی، نقص عضو و فوت کارکنان دستگاه‌های موضوع ماده ۲ قانون مذکور و اشخاصی که داوطلبانه و یا به درخواست سازمان مدیریت بحران کشور در پاسخ به حوادث و بحران‌ها همکاری و در انجام وظایف محوله آسیب دیده و یا فوت می‌نمایند؛ تنظیم و جهت تصویب به هیئت وزیران ارسال کرد.

نجار در خصوص ضرورت تدوین این آیین نامه تصریح کرد:  با توجه به اینکه کشور ایران از جمله کشورهای حادثه خیز دنیا محسوب و اهم حوادث طبیعی به همراه خسارات جانی و مالی فراوان در آن رخ می دهد، لزوم بسیج ملی و همگانی از نیروهای توانمند دستگاه ها و سازمان های پاسخگو، تشکل ها و نیروهای داوطلب در حوادث و سوانح امری بدیهی است.

 رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: همچنین نحوه درخواست همکاری در حوادث و سوانح از تشکل ها و نیروهای داوطلب و سازماندهی و واگذاری مسئولیت مشخص به آنها جهت پیشگیری از انجام کارهای موازی با سایر نیروها از مواردی بود که در این کمیته مدنظر قرار گرفته است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، نجار با اشاره به اینکه در مرحله پاسخ به حوادث و سوانح و بروز خطرات ثانویه خسارات جانی همواره نیروهای امدادی را تهدید می کند، اظهار داشت: این آیین نامه با هدف ایجاد انگیزه در این نیروها و جبران خسارات جانی ، ورود افراد به صحنه حادثه با تایید دستگاه متقاضی و جلوگیری از تحمیل هزینه های مازاد بر دولت تهیه، تصویب و ابلاغ شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز