خبرگزاری کار ایران

هشدار نسبت به افزایش مشکلات اسکلتی- عضلانی در پاندمی کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۲۵۷۱

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران نسبت به افزایش مشکلات اسکلتی - عضلانی و حرکتی در دوران پاندمی کرونا هشدار داد.

به گزارش ایلنا و بنابر اعلام انجمن فیزیوتراپی ایران، احمد موذن زاده افزود: زندگی شهرنشینی، چاقی و کم تحرکی باعث افزایش تعداد بیمارانی که مشکلات اسکلتی - عضلانی و حرکتی دارند طی سالهای اخیر بوده اما در یکسال و نیم گذشته به واسطه پاندمی کووید ۱۹ مشکلات بیشتری برای مردم ایجاد کرده است.  

وی اظهار داشت: این مشکلات پس از مرحله حاد بیماری کرونا و مشکلات تنفسی عمدتا ناشی از کم شدن فعالیت فیزیکی، ضعف عضلانی و در منزل ماندن افراد بوده و همین مسئله باعث چاقی، بی تحرکی و کاهش توان فیزیکی در این افراد شده است.  

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران ادامه داد: دور کاری، دور ماندن از محیط های اجتماعی، کلاس های مجازی و پرخوری باعث فقدان فعالیت فیزیکی روزمره و ضعف حرکتی، افزایش وزن و بروز عوارضی چون پوکی استخوان، چاقی، فشار خون و دیابت حتی برای اقشار مختلف گروه سنی بویژه کودکان و جوانان  شده است.  

به گفته موذن زاده، نیاز به فیزیوتراپی و آموزش های مناسب از نظر پیشگیری، درمان و بازتوانی بیشتر از قبل احساس می‌شود و باید اطلاعات لازم را به آحاد مردم بخصوص به کودکان و نوجوانان بدهیم که به چه نحو باید فعالیت فیزیکی و فعالیت های ورزشی  خود را حتی در محیط منزل تنظیم کنند.  

وی افزود: رژیم غذایی سالم، پیاده روی روزانه به مدت ۴۰ دقیقه، قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، ورزش های مناسب مانند ایروبیک، نرمش و دوچرخه سواری می توانند از بروز مشکلاتی مانند پوکی استخوان، فشارخون، دیابت و چاقی در سنین بالاتر پیشگیری کند.  

این فیزیوتراپیست تصریح کرد: نقش فیزیوتراپی در بیماری کرونا بسیار پر رنگ بوده به این صورت که ما در مراحل حاد و تحت حاد کرونا با ورزش های تنفسی و بازتوانی تنفسی توانستیم نقش خودمان را ایفا کنیم و وضعیت تنفسی بیماران را به حالت عادی برگردانیم و با عوارض آن مقابله کنیم.

موذن زاده گفت: با توجه به اینکه این بیماری فرد را ناتوان و قدرت فیزیکی فرد را کاهش می‌دهد و حجم عضلات و ناتوانی های حرکتی برای فرد ایجاد می کند، تلاش کردیم با آموزش های مناسب و انجام ورزش های تقویتی و درمان مشکلات اسکلتی- عضلانی که بیماری کرونا برای مبتلایان ایجاد می کند هرچه سریع تر فرد را به محیط کار، زندگی و فعالیت اجتماعی برگردانیم.  

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران توصیه کرد: مردم می توانند در فضای آزاد با استفاده از ماسک و  رعایت فاصله گذاری روزانه حداقل ۴۰ دقیقه پیاده روی سریع داشته باشند و استفاده از نور آفتاب، تغدیه مناسب همراه با مصرف مکمل هایی مانند زینک، کلسیم و ویتامین C می تواند به حفظ سلامتی، افزایش قدرت سیستم ایمنی و پیشگیری از بروز بیماری کرونا کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۵ تیرماه انتخابات سراسری هیات مدیره های نظام پزشکی در سطح کشور به صورت حضوری برگزار خواهد شد که به شکل فراگیری در این انتخابات مشارکت خواهیم کرد و تمامی اعضای جامعه پزشکی خصوصا همکاران فیزیوتراپیست را دعوت به حضور و شرکت در این انتخابات و صیانت از حقوق حرفه ای جامعه پزشکی از طریق انتخاب هیات مدیره های توانمند نظام پزشکی می کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز