خبرگزاری کار ایران

پذیرش مشروط گزارش تفریغ بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۲۴۱۱

اعضای شورای شهر تهران گزارش تفریغ بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران را به صورت مشروط به تصویب رساندند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان سیصد و سومین جلسه شورای شهر تهران بررسی لایحه «تفریغ بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری تهران» در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت. 

سید حسن رسولی ضمن قرائت گزارش تفریغ بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران گفت: براساس نظام مالی تعیین شده وظیفه نظارت مالی پس از انجام هزینه به حسابرسان داخلی شهرداری واگذار می‌شود که انتخاب آن‌ها از اختیارات شورای شهر است. 

او ادامه داد: ماده ۶۷ قانون شهرداری‌ها نیز موظف می‌کند بودجه شهرداری‌ها باید حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه سال بعد تسلیم شورای شهر شود و تا پایان خرداد مورد رسیدگی قرار گیرد. 

رسولی گفت: تفریغ بودجه سال ۹۸ شهرداری تهران توسط موسسه حسابرسی «آیین تراز آریا» تهیه شده است. 

خزانه دار شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به نکات کلیدی تفریغ بودجه سال ۹۸ شهرداری گفت: براساس مصوبه ۱۸ تیرماه سال ۹۸، درباره بودجه سال ۹۷،  شهرداری موظف بوده به منظور اجرای تفریغ بودجه جامع مبتنی بر عملکرد مقداری و ریالی ضمن ارائه این عملکرد، هر ردیف را در اختیار حسابرس منتخب شورا قرار دهد تا نسبت به ارائه گزارش تفریغ بودجه توسط حسابرس اقدام شود که متاسفانه نشانی از این وظیفه محوله برعهده شهرداری دیده نمی‌شود. 

رسولی افزود: بنابر توضیحات ارائه شده در دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور، تصویب تفریغ بودجه توسط شورای شهر به منزله مفاساحساب شورای شهر و تقدیم آن به شهرداری است اما با توجه به اینکه در گزارش اشاره شده اطمینانی به موارد مورد رسیدگی وجود ندارد و اعلام شده گزارش تنها به منظور اعلام مدیریت تهیه شده است، باید متذکر شد که این نحوه از گزارش‌دهی نمی‌تواند به خوبی اهداف مورد نظر شورای شهر را برآورده سازد. 

او ادامه داد: این گزارش حسابرسی صورت‌های مالی ۹۸ در مورد سازمان‌ها و شرکت‌ها نیز مورد رعایت قرار نگرفته است. به استثنای این دو مورد کلیدی سایر صورت‌های مالی با تطبیق با مصوبات شورا توسط حسابرس مورد تایید قرار گرفته است. 

در ادامه حجت نظری در مخالفت با این گزارش گفت: در طول ۴ سال اخیر شأن شورا برای خود شورا مهم نبود و حرف‌هایی زدیم و تصمیمات گرفتیم که حرمت شورا را خودمان حفظ نکردیم. یکی از جاهایی که شورا می‌تواند برای خود حرمت قائل باشد همین تفریغ بودجه است. تفریغ بودجه یعنی رسمیت بخشیدن به تخلفات شهرداری و تایید انحرافات بودجه‌ای که شهرداری برای اجرا نکردن مصوبه شورا اقدام می‌کند و شوار نیز آنرا تایید می‌کند. 

سپس سید محمود میرلوحی در موافقت با این گزارش گفت: در بخش‌های مختلف شهرداری ملزم به ارائه گزارش‌های یک ماهه بوده است که از سال ۹۸ تاکنون گزارش نداده، الان یک ماهه می‌خواهد گزارش دهد؟ 

میرلوحی تاکید کرد: این گزارش نسبت به گزارش تفریغ‌های دوره قبل کافی و مناسب است و امیدواریم ابهامات طی یک ماه توسط شهرداری اصلاح شود. 

در ادامه مجید فراهانی ضمن ارائه گزارش تکمیلی گفت که گزارش تفریغ بودجه سال ۹۸ به صورت مشروط پذیرفته می‌شود و شهرداری باید بندهای که در گزارش حسابرس نیست را تکمیل و ارائه دهد و افزود: پیشنهاد ماده واحده و تکالیفی در بندهای مختلف ارائه می‌دهیم اما گزارش حسابرس را درمورد تفریغ بودجه ۹۸ و با توجه به توضحیات آقای رسولی به صورت مشروط می‌پذیریم. 

او ادامه داد: این به معنی مطلوب بودن گزارش نیست و آنرا به صورت کامل قبول نداریم چرا که اولا گزارش پرداخت تعهدات قطعی شده سنوات قبل شهرداری تهران در این گزارش نبوده و همچنین قرار بود علاوه بر ارائه عملکرد ریالی، عملکرد مقداری واحد کار انجام شده نیز درخصوص هر ردیف از سوی شهرداری در اختیار حسابرس شورا قرار گیرد که این اقدام انجام نشده است. 

به گزارش ایلنا، گزارش تفریغ بودجه شهرداری تهران در سال ۹۸ با ۱۷ رای موافق و به صورت مشروط توسط اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز