خبرگزاری کار ایران

آغاز مرمت سر در تاریخی گاراژ رحیمی در مرکز پایتخت

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۱۷۸۲

شهردار منطقه ۱۱ تهران گفت: با هدف حفظ بناهای ارزشمند قدیمی و زیباسازی منظر شهری، مرمت سردر و دالان داخلی گاراژ رحیمی در خیابان ایروانی با قدمت دوران پهلوی که دارای نمای تاریخی واجد ارزش است؛ آغاز شد.

به گزارش ایلنا، نصراله آبادیان در توضیح ایناقدام مرمتی که از سوی اداره زیباسازی و به منظور نگهداشت آثار ارزشمند تاریخی در حال اجراست؛ بیان کرد: سردر گاراژ رحیمی که در میدان رازی، خیابان ایروانی قرار دارد؛ متعلق به دوره پهلوی بوده و ویژگی‌های تزئینات معماری ارزشمند از جمله آجرهای خفته راسته، سنگ‌ها ازاره و دالان ورودی را دارد. 

آبادیان با اشاره به این که تا چند هفته آینده درگاراژ رحیمی بازارچه میوه و تره بار راه اندازی خواهد شد؛ ادامه داد: عملیات مرمت ورودی بازارچه که شامل کف‌سازی و نصب سنگ‌های کیوب ۲۰در۲۰ است؛ از سه هفته پیش آغاز شده و تا آخر خرداد به پایان می‌رسد. 

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، به گفته شهردار منطقه ۱۱ مرمت و حفاظت از آثار و ابنیه ارزشمند معماری در بافت تاریخی حصار ناصری و محدوده تهران قدیم در دستور کار اداره زیباسازی این منطقه قرار دارد و در همین راستا مرمت جداره‌های خیابان ولی عصر (عج) و قدیمی‌ترین بازارچه چوبی شهر تهران آغاز شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز