خبرگزاری کار ایران

عرف:

برای نقاط صعب العبور, سالمندان و افراد در قرنطینه صندوق سیار ارسال می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۱۲۱۰

​رئیس ستاد انتخاباتی کشور با بیان اینکه تمام هماهنگی‌های لازم برای شروع رای گیری از ساعت ۷ صبح جمعه انجام شده است، تاکید کرد که برای افرادی که در نقاط صعب العبور قرار دارند و همچنین برای سالمندان و افرادی که در قرنطینه هستند صندوق‌های سیار فرستاده خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور در بخش خبر ۲۱ شبکه یک سیما با تاکید بر اینکه همه اقدامات لازم برای برگزاری جشن سیاسی کشور آماده است، اظهار داشت: تمام استانداران، فرمانداران و بخشداران آمادگی خود را اعلام کرده‌اند و انشالله از ۷ صبح فردا اخذ رای را آغاز می‌کنیم و به امید خدا مردم هم با انگیزه بالا در انتخابات شرکت خواهند کرد. 
وی درباره تخصیص تعرفه‌های لازم برای اخذ رای، گفت: تعرفه‌ها از ابتدا بیش از ۱۰ تا ۱۵ درصد بیشتر برای تمام حوزه‌ها پیش‌بینی کرده‌ایم، اما سیستمی نیز داریم که به شکل برخط به ما اعلام خواهد کرد که در شعب, وضعیت مصرف تعرفه‌ها چگونه است. وضعیت های سفید، زرد و قرمز وجود دارد که به ما اعلام خواهد شد و در صورتی که لازم باشد به سرعت تعرفه ارسال می‌شود. 
معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: دیشب نیز مقام معظم رهبری نسبت به‌عدم کمبود تعرفه‌ها تاکید کردند و این باعث شد که امروز صبح دو بخشنامه را برای همه استانداران و فرمانداران ارسال کنیم تا دوباره فرایند مدیریت توزیع و مصرف تعرفه‌ها را با دقت بیشتری بررسی کنند که مشکلی پیش نیاید. مطمئنم که فردا مشکلی از نظر تعرفه نخواهیم داشت. 
وی با بیان اینکه تمام شعب چه شهری و چه روستایی از نظر ما یکسان هستند، خاطر نشان کرد: در شعب روستایی برای انتخابات شوراها رای‌گیری می‌کنیم، بنابراین هر واحد روستایی که حد نصاب لازم را دارد، از نظر ما یک شعبه تلقی می‌شود؛ لذا برای این موضوع قریب به ۷۵ هزار شعبه و در حوزه شهری نیز تعدادی حدود ۶۷ هزار شعبه پیش‌بینی شده است. در خصوص ساعت رای گیری هم همانطور که اعلام شده از ۷ صبح اخذ رای شروع خواهد شد. 
وی یادآور شد: به لحاظ قانونی ۱۰ ساعت رای‌گیری را انجام خواهیم داد و در صورت ضرورت, وزیر محترم کشور ادامه رای گیری را تمدید خواهند کرد و تا ساعت ۱۲ شب ادامه خواهیم داد. باز در صورت ضرورت در شعب شلوغ، ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا این مجوز را داده است که در شعبی که ضرورت ادامه وجود دارد، تا ساعت ۲ بامداد اخذ رای را ادامه دهیم.
عرف بیان کرد: بخش عمده شعب انتخابات شوراهای اسلامی ثابت است، اما بخش‌هایی که در نقاط صعب العبور قرار دارند، قاعدتاً به صورت صندوق‌های سیار اخذ رای صورت می‌گیرد و حتی در بعضی نقاط به ویژه عشایر که در آن‌ها رفت و آمد سخت است از چرخبال استفاده خواهیم کرد. 
وی با تاکید بر اینکه تمام تلاشمان را می‌کنیم که همه ایرانیان بتوانند از حق خودشان استفاده کنند، بیان داشت: در مناطق شهری نیز پیش‌بینی شده است که در شعب شلوغ برای اینکه مردم معطل نشوند از شعب سیار استفاده کنیم که در مجموع مردم با کمترین معطلی بتوانند به راحتی رای خود را بدهند. پیشنهاد می‌کنم که مردم به ویژه در شهرهای بزرگ که تعداد افراد برای شورای شهر زیاد است، قبل از حضور, اسامی افراد را در یک کاغذ یادداشت کنند و با خودکار شخصی، ماسک و سایر وسایل بهداشتی تشریف بیاورند. 
رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: حتماً می‌بایست شناسنامه و کارت ملی همراهشان باشد چرا که دستگاه احراز هویت ما برای احراز افراد کارت ملی را ملاک می‌داند. این دستگاه دو سوال خواهد پرسید: یکی اینکه فرد چه کسی است و دوم اینکه آیا رای داده است یا خیر. در این صورت اجازه می‌دهد که شخص رای بدهد. فرد تعرفه‌ها را می‌گیرد، رای خود را به صندوق می‌اندازد, مهر در شناسنامه‌اش زده شده و این رسالت ملی را انجام می‌دهد. 
عرف در پایان با بیان اینکه با هلال احمر و وزارت بهداشت هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است شعب سیار برای افرادی که در قرنطینه هستند، مراجعه کنند تا کسانی که علاقه‌مند هستند رای خود را بدهند. هم چنین سالمندان هم اگر مشکلی دارند می‌توانند تماس بگیرند تا صندوق‌های سیار برای آن‌ها ارسال شود. تلاش خواهیم کرد تمام کسانی که حائز شرایط هستند امکان این را داشته باشند که از حق خود استفاده کنند و رای دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز