خبرگزاری کار ایران

تفاهم‌نامه ایمنی پروازها بسته شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۸۲۹

تفاهم‌نامه ایمنی پروازها بین سازمان اورژانس کشور و سازمان هواپیمایی بسته شد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی سازمان اورژانس کشور، تفاهم نامه همکاری بین سازمان اورژانس کشور و سازمان هواپیمایی امروز بسته شد.

رئیس سازمان اورژانس کشور در مراسم امضای این تفاهم نامه با بیان اینکه بالگردهای اورژانس از ۷ فروند در سال ۹۵ به ۴۸ فروند رسیده است گفت: اورژانس هوایی در کمترین زمان به دورترین نقاط کشور خدمت رسانی می کند که با رعایت زمان طلایی در هر بیمار تاکنون توانسته است جان بسیاری را نجات دهد.

کولیوند با اشاره به اینکه در جاده های دشوار استان هایی مانند لرستان، کهکیلویه و بویر احمد آمبولانس ها نمی توانند تردد کنند افزود: به کمک بالگردهای اورژانس آمار مرگ و میر مادران باردار و نوزادانشان در این مناطق کاهش چشمگیری داشته است.

وی گفت: در زلزله کرمانشاه بیش از ۲۶۰۰ مصدوم از طریق بالگردهای اورژانس در کمترین زمان جابجا شدند.

رئیس سازمان اورژانس کشور تاکید کرد : در حال حاضر بیش از ۹۹ درصد انتقال اعضای پیوندی با اورژانس هوایی انجام می شود و همکاری بین بخشی موجب شده است که این جابجایی بدون کمترین مشکل از یک استان به استان دیگر صورت گیرد.

وی افزود: اورژانس هوایی در فاز اول با بالگردهای خود همه مناطق کشور را پوشش می دهد و در فاز دوم با راه اندازی هواپیمای اورژانس و بیمارستان هوایی خدمات گسترش می یابد.

مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور نیز با قدردانی از خدمات و تلاش های شبانه روزی سازمان اورژانس کشور گفت: هواپیمایی کشوری برای خدمت رسانی بهتر همه زیر ساخت های خود را در اختیار سازمان اورژانس کشور قرار خواهد داد.

امیر مکری با اشاره به این که ایمنی شعار هوانوردی و کشور ما هم به این شعار پایبند است افزود: این تفاهم نامه پیش رو موجب می شود که ما نیز خدمات ایمنی را به همه هم وطنانمان ارائه کنیم.

به موجب این تفاهم نامه، با استقرار پایگاه های اورژانس در فرودگاه های کشور، سازمان اورژانس کشور خدمات ایمنی و سلامت را در دو بخش فرودگاهی و ناوبری تامین و سازمان هواپیمایی کشوری هم با تامین زیر ساخت ها و پشتیبانی های لازم امکان پرواز بالگردهای اورژانس را در ۶۰ فرودگاه کشور مهیا می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز