خبرگزاری کار ایران

تغییر عبارتی در دستورالعمل چگونگی ارائه خدمات و تسهیلات به سالمندان

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۹۸۶

اعضای شورای شهر تهران به جایگزینی عبارت "کمک به ایفای نقش اجتماعی سالمندان"‌ به جای ایجاد اشتغال که با مخالفت هیات تطبیق مواجه شده بود رای مثبت داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در جریان سیصد و دومین جلسه شورای شهر تهران بررسی تغییرات دستورالعمل چگونگی ارائه خدمات و تسهیلات به سالمندان در دستور کار اعضای شورای شهر قرار گرفت.

زهرا نژاد بهرام ضمن قرائت گزارش این دستور گفت: مصوبه‌ای در خصوص ارائه خدمات به سالمندان به تصویب رساندیم. اما هیات تطبیق در اعتراض خود اشاره کرد که موضوع اشتغال از وظایف شهرداری نمی‌باشد. کمیسیون شهرسازی با توجه به صحت این مهم ضمن تغییر در بند دو ماده سه این مصوبه که به مشارکت مدنی و اشتغال سالمندان اشاره کرده بود، را تغییر و به ارتقا اجتماع پذیری سالمندان تصحیح کردیم. 

او ادامه داد:‌ چرا که موضوع اشتغال سالمندان به شهرداری مربوط نمی‌شود.

ناهید خداکرمی در ادامه  پیشنهاد داد تا به جای اجتماع پذیر از واژه "تقویت حضور اجتماعی" استفاده شود. 

سید حسن رسولی در مخالفت با تصحیح این عبارت گفت: اجتماع پذیری برای افرادی استفاده می‌شود که دچار بزه اجتماعی شده‌اند و به ویژه در جوامع محلی با حضور این افراد در عرصه فعالیت‌های اجتماعی با رویکرد منفی و حذفی برخورد می‌کند و اگر بناست از مسئولیت ایجاد اشتغال عبور کنیم این عبارت به " کمک به ایجاد بستر مناسب ایفای نقش اجتماعی آنان" تغییر کند. 

به گزارش ایلنا اعضای شورای شهر تهران در نهایت به جایگزینی عبارت "کمک به ایفای نقش اجتماعی سالمندان"‌ به جای ایجاد اشتغال رای مثبت دادند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز