خبرگزاری کار ایران

تغییر عنوان و نمره‌دهی درس «فارسی» دوره اول متوسطه

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۹۴۴

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از تغییر عنوان و شیوه ارزشیابی درس قرائت فارسی و نگارش دوره اول متوسطه خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمود امانی طهرانی در چهلمین جلسه کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به مصوبه ۹۸۶ شورای عالی آموزش و پرورش، موضوع «واگذاری اختیار تصویب برخی از مقررات به کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش» گفت: در این جلسه اعضای کمیسیون پس از بحث و بررسی درباره درس قرائت فارسی و انشاء دوره اول متوسطه با تغییر عنوان و شیوه ارزشیابی درس قرائت فارسی و انشاء این دوره از سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ موافقت کرد.

وی افزود: بر اساس این مصوبه عنوان «قرائت و دستور زبان فارسی» به «فارسی» و نوع ارزشیابی آن از شفاهی به «کتبی – شفاهی» به میزان نمره ۱۰ -۱۰ و عنوان «انشاء» به «نگارش» تغییر یافت.

امانی طهرانی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی دبیران ادبیات فارسی و نگارش تغییر عنوان و شیوه سنجش و ارزشیابی درس قرائت فارسی از شفاهی به «کتبی – شفاهی» بود تا بتوانند همه ساحت‌های ذوقی و دانشی این درس را مورد سنجش قرار دهند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پایان گفت: از آنجایی که بخش عمده‌ای از محتوای درس فارسی را درک مطلب، واژگان، دانش‌های زبانی و ادبی، تاریخ ادبیات و تحلیل متن تشکیل می‌دهد که صرفاً به شیوه قرائت اجرا نمی‌شود، لذا در این جلسه پیشنهاد شد عنوان «فارسی» در کارنامه و سرفصل‌های درسی جایگزین «قرائت فارسی» شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز