خبرگزاری کار ایران

پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد، مهم‌ترین بستر اشتغال دانش‌آموختگان هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۰۷۵

غلامحسین رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری در بازدید از پارک علم و فناوری گیلان گفت: پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد و نوآوری، مهم‌ترین بستر اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی هستند.

به گزارش ایلنا، غلامحسین رحیمی در ادامه سفر به استان گیلان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف پارک علم و فناوری گیلان و پروژه توسعه زیرساخت‌های طرح جامع این پارک، مراکز رشد این استان شامل مجتمع نیمه صنعتی فشتام و مرکز رشد صنایع خلاق رشت و مرکز رشد واحدهای فناوری بندر انزلی، با مدیران این شرکت‌های فناور و دانش بنیان دیدار و گفتگو کرد. 

وی با بیان اینکه هم اکنون در کل کشور ۴۹ پارک علم و فناوری ایجاد شده و هر یک از استان‌های کشور یک پارک علم و فناوری مستقر در استان دارد، اظهار داشت: یکی از پارک‌های علم و فناوری رشد یافته و بسیار فعال ما در استان گیلان، همین پارک علم و فناوری گیلان است. 

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به مدیریت پارک‌ها در کشور بیان داشت: عمده پارک‌های ما برخواسته از دانشگاه هستند، هم نیروی انسانی و هم مدیریت پارک‌ها، که بیشتر مدیران مراکزرشد و روسای پارک‌های کشور از اساتید دانشگاه هستند چراکه در دانشگاه هم از نظر علمی و هم از نظر اجرایی تجربه کسب کرده‌اند و خوشبختانه این امر سبب شده یک پیوند وسیع و مستمری را با نهادهای علمی و دانشگاه‌ها برقرار نمایند و این جای خرسندی دارند چون اگر شرکتی بخواهد دانش بنیان باشد باید ریشه در نهاد علمی داشته باشد واین بدان معنا است که ما از متن نهاد علمی و نهادهای دانشگاهی، نهادهای فناورانه استخراج کنیم و از متن نهادهای فناورانه، نهادهای دانش بنیان بیرون بیایند تا واحدهای تولیدی و اقتصادی رشد کنند. 

وی افزود: شرکت‌هایی که در پارک علم و فناوری گیلان هستند اکثراً از یک فضای محدود شروع کرده و الان دامنه فعالیت خود را به سطح استان و کشور و بعضاً به صورت برون مرزی گسترش داده‌اند و این یعنی از یک فضای علمی به یک فضای توسعه فناورانه و سپس به یک فضای تولید و اقتصادی گسترش پیدا کرده و این مسیر خوشبختانه در کشور طی می‌شود که امیدوارم مسیر گسترش آن تبدیل به یک جریان ملی بشود. 

رحیمی در ادامه گفت: در استان گیلان به همت پارک علم و فناوری گیلان، اکثر شهرستان‌ها مرکز رشد دارند و درخواست ما این است که همه مسئولان استانی و به خصوص مدیران شهرستان‌های مختلف به پارک علم و فناوری کمک کنند تا در شهرستان ها، اگر مرکز رشد ندارند مرکز رشد واحدهای فناوری حتماً احداث نمایند و آن شهرستان‌هایی که مرکز رشد دارند آن را توسعه دهند. چون مراکز رشد و مراکز نوآوری و پارک‌های علم و فناوری ما مهم‌ترین بستر اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی هستند. 

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت: طبق آمار در پارک‌های علم و فناوری کشور بیش از ۷۰ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاهی در شرکت‌های فناور و دانش بنیان مشغول به کار هستند و تعداد قابل توجهی هم مدارک دکترا دارند و هیچ بستری فعلاً در کشور بهتر از پارک‌ها و مراکز رشد برای اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی نداریم. لذا هرچقدر می‌توانیم باید در توسعه این فضا بکوشیم. 

در این بازدید رضی رئیس دانشگاه گیلان و دکتر باستی رئیس پارک علم و فناوری گیلان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز