خبرگزاری کار ایران

امسال برای اولین بار واکسن آنفلوآنزا تولید می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۹۱۳

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: واکسن آنفلوآنزا هم امسال برای اولین بار تولید داخل خواهد داشت و تا قبل از پاییز ما واکسن آنفلوآنزای ایرانی را هم به مردم می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «محمد رضا شانه ساز » رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به ظرفیت ایجاد شده‌ برای واکسن کرونا در داخل کشور، بیان کرد: ظرفیتی که در کشور ایجاد شده تا فروردین سال آینده ۱۹۷ میلیون دُز است، یعنی با توجه به اینکه جمعیت خودمان را پوشش می‌دهیم، صادرات هم خواهیم داشت.

وی ادامه داد: این در واقع خبر خوبی است که ما با وجود دو مجموعه رازی و پاستور که هر کدام نزدیک به ۱۰۰ سال سابقه ساخت واکسن در کشور را دارند، در حال تهیه واکسن هستیم. ولی به دلایلی در این سال‌ها بیشتر از واکسن وارداتی استفاده می‌کردیم، اما الان به واسطه کرونا که در برخی حوزها پیشرفت کردیم مثل بحث تجهیرات پزشکی و داروهای مختلف، برای واکسن هم زیر ساختی ایجاد خواهد شد تا خیلی از این اقلام را خودمان تولید کنیم.

شانه ساز افزود: واکسن آنفلوآنزا هم امسال برای اولین بار تولید داخل خواهد داشت و تا قبل از پاییز ما واکسن آنفلوآنزای ایرانی را هم به مردم می‌دهیم.

وی گفت: فکر می‌کنم حدود ۳ الی ۴ میلیون دُز واکسن داخلی خواهد شد که من به عنوان مسئول سازمان غذا و دارو باید این موضوع را محتاطانه‌تر عرض کنم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز