خبرگزاری کار ایران

واکنش اعضای شورای شهر به گزارش تحویل و تحول شهردار/ تاکید بر مقایسه اقدامات مدیریت شهری پنجم با دوره قبل

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۴۴۶۶

اعضای شورای شهر تهران به گزارش تحویل و تحول قرائت شده از سوی شهردار تهران در صحن شورا واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعضای شورای شهر تهران به گزارش تحویل و تحول ارائه شده از سوی شهردار تهران در جریان دویست و نود و نهمین جلسه شورای شهر تهران واکنش نشان داده‌اند.

مرتضی الویری پس از استماع گزارش تحویل و تحول شهردار تهران گفت: از گزارش شهردار تشکر می‌کنم و به نظرم زحمات و پیگیری‌ها به ثمر نشسته است. 

او ادامه داد: مردم تهران می‌توانند عملکرد افرادی که در این دوره انتخاب کردند را با این گزارش می‌توانند ارزیابی کنند. 

الویری پیشنهاد داد تا مقایسه عملکرد ۴ساله با سال قبل از آن نیز انجام شود و گفت: در زمینه نیروی انسانی افتخار می‌کنیم که حدود ۹ هزار نفر نیروی انسانی شهرداری کاهش یافته و این اولین بار در تاریخ بلدیه تهران است که سیر صعودی به سیر نزولی تبدیل شده است. اعداد و ارقامی قبلا ارائه شد که در دوره گذشته مدیریت شهری طی دو سال آخر ۱۳ هزار نفر به شهرداری اضافه شدند و خوب است که در این گزارش‌ها این موارد مستندسازی شود و به صورت روشن بیان شود. 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران افزود: پیش‌نویس این گزارش برای دکتر چمران و آقای قالیباف نیز ارسال شود و تنها به قاضی نرویم و اگر احساس می‌کنند در جایی اشتباهی شده و یا غلو شده است آنرا تصحیح کنند و گزارش نهایی بدون اشتباه باشد. 

در ادامه علی اعطا، سخنگوی شورای شهر نیز در واکنش به گزارش تحویل و تحول شهردار تهران نیز به صورت‌بندی مقایسه‌ای گزارش اشاره کرد و گفت: این گزارش باید بر منبای گزارش تحویل و تحول سال ۹۶ باشد و صورت‌بندی مقایسه‌ای داشته باشد تا مشخص شود چه چیزی تحویل گرفتیم و چه چیزی تحویل می‌دهیم. 

او افزود: چرا که آنچه امروز ارائه شد، گزارش عملکرد بود اما این مقصود مصوبه را تامین نمی‌کند. در مهلت مقرر برای تکمیل این کار، شکلی که مصوبه پیش‌بینی کرده است صورت‌بندی شود. 

مجید فراهانی نیز پس از استماع گزارش شهردار تهران با اشاره به حادثه پلاسکو به‌عدم پرداختن به مساله ایمنی در گزارش اشاره کرد و گفت: این موضوع بسیار کلیدی بود و به مساله ایمنی و جان شهروندان اشاره نشد. آنچه باید در گزارش تحویل و تحول به آن اشاره شود موضوع بحث ایمنی است. 

الهام فخاری دیگر عضو شورای شهر نیز پس از استماع این گزارش گفت: مقایسه باید پررنگ‌تر ارائه می‌شد و به طور خاص سوال من این است که چرا بخش فرهنگی و اجتماعی انقدر محدود و خلاصه و تک جنبه‌ای ارائه شد. یا معاونت فرهنگی و اجتماعی کار فرهنگی نکرده است که باید پرسید زیر مجموعه‌های این معاونت چه نقشی داشتند. 

او ادامه داد: باید درباره سازمان ورزش، اداره کل سلامت، اداره کل امور بانوان، اداره کل آموزش شهروندی، ستاد گردشگری امروز در گزارش صحبت می‌شد که نشد. به دیپلماسی شهری، مطالعات و پژوهش‌ها، پیگیری الگوهای شهر دوستدار کودک و سالمندان وجود نداشت. اینها موضوعات فانتزی اعضای شورا نیست، مصوباتی است که باید در مصوبات موجود می‌بود. همچنین باید به ایفای نقش شهرداری در بزرگترین بحران قرن یعنی کووید ۱۹ مشخص‌تر پرداخته می‌شد. 

زهرا صدر اعظم نوری نیز پس از استماع گزارش شهردار تهران گفت: نمی‌دانم چرا دکتر حناچی اینگونه گزارش ارائه دادند. شاید شتابی بوده است که اینگونه گزارش دادند. 

او ادامه داد: این گزارش بخشی از فعالیت ۴ ساله‌ای که در حوزه مدیریت شهری انجام گرفته بود. اما یقیننا همه کارها و فعالیت‌ها نیست. برخی از حوزه‌ها خیلی کمرنگ گزارش شده است در حالی که فعالیت‌های همکاران شما فعالیت‌های قابل تقدیری است. 

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران افزود: در حوزه اجتماعی خیلی کم لطفی شد در این گزارش چرا که کارهای ارزشمند بسیاری انجام شد که باید برجسته شود. در حوزه خدمات شهری کارهای زیرساختی زیادی انجام شده است که به گوشه‌هایی از آن اشاره کردید. 

نوری با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه خدمات شهری در دوره کرونا مساله پایگاه‌های سلامت بود که تماما در طی کرونا در اختیار وزرات بهداشت قرار گرفت گفت: در حوزه‌های مقابله با کرونا پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های متعددی تدوین و تنظیم شد که تا پیش از این وجود نداشت و به آن اشاره نشد. 

او ادامه داد: در مساله سامانه‌های شهری اقدامات قوی اجرا شد که به آن‌ها نیز اشاره نشد. شرایط موجودی که در آن قرار گرفتیم طی دو سه سال اخیر از جمله تحریم و رکود اقتصادی و کرونا باید در گزارش برجسته شود. 

نوری در پایان گفت: این گزارش را یک دریافتی اولیه در نظر می‌گیریم و حتما باید یک رفت و برگشت بین کمیسیون‌ها و شهرداری دربار ه این گزارش صورت گیرد و یک گزارش جامع از اقدامات انجام شده طی این چهار سال تهیه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز