خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار تهران:

حقوق کارگران پیمانکاری شهرداری سه میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است/ ایجاد ۶۰ مخزن آب اضطراری در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۳۹۴۹

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از برنامه ایجاد ۶۰ مخزن اضطراری در پایتخت در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران در نشست خبری که صبح امروز با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران و محمدرضا جوادی یگانه معاون فرهنگی انجام شد، گفت: در حوزه خدمات شهری اولین موضوع مسأله فضای سبز است. در ۴ سال گذشته، ۸۹ بوستان به مساحت ۱۵۴ هکتار به تهران اضافه شد و کل بوستان های تهران به ۲۳۰۰ عدد رسید.

او ادامه داد: در این مدت از محل درآمد حفظ و گسترش و قطع اشجار، ۲۱ قطعه از باغات تملک شد.

او با اشاره به مناطقی که سرانه فضای سبز آنها کمتر از استاندارد است گفت: مناطق ۷,۸,۱۰,۱۱ و ۱۷ سرانه‌شان پایین و کمتر از ۶ متر مربع است.

یزدانی افزود: ۲۳ باغ در نوبت تملک هستند که توسط مناطق اقدامات مربوط به آنها انجام می شود.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه در ۱۷ محله بوستان نداشتیم گفت: ۸ محله دارای بوستان شده است وتامین بوستان در ۹ محله باقی مانده است.

یزدانی در ادامه با اشاره به کمربند سبز تهران گفت: ۴هزار و ۷۲۰ هکتار به کمربند سبز تهران اضافه شد.

او با بیان اینکه تفاهمنامه های مربوط به جنگل ها مربوط به ۵۰ سال پیش است اظهار کرد: اما آن را مستند کردیم و در تفاهمنامه شهرداری با جهاد کشاورزی بهره برداری از ۲۲ هزار هکتار از جنگل کاری های داخل حریم و محدوده تهران به شهرداری واگذار شد. حدود ۶۰ درصد از تفاهمنامه ها در این زمینه انجام شده است و منطقه ۴,۵ و ۲۲ و قسمتی از منطقه ۱ در هفته آتی به نتیجه می رسد.

یزدانی با اشاره به تفاهم نامه با وزارت نیرو گفت: ۴ موضوع در این تفاهمنامه پیگیری می شود که مربوط به قنوات، پساب، چاه ها و تصفیه خانه های محلی در روددره ها است. در تفاهم سال ۱۴۱۰ معلوم شده است که کدام چاه ها مجاز به استفاده و کدام ها حذف شود. در سال ۱۴۰۰ در منطقه ۱,۲۵,۶,۱۸و ۲۰ چهار مورد عملیاتی شده است و بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داریم.

او درباره تامین مخازن اضطراری گفت: ایجاد مخازن آب اضطراری در ۳۷۴ بوستان در دستور کار است که تاکنون ۴۰ مورد از آن اجرایی است و ۶۰ عدد در برنامه امسال است.

او همچنین درباره سازمان میادین میوه و تره بار گفت: ۵۷ بازار جدید در این دوره اضافه شده است که به جز پروژه هایی است که بازسازی در آن انجام شده است.مناسب سازی در سازمان فضای سبز، میادین و زیباسازی انجام شده است که در سازمان میادین این رقم ۱۱۵ میدان بوده است. در تهران میانگین اختلاف قیمت در بازارهای تحت پوشش شهرداری و بیرون ۳۵ درصد تفاوت دارد.

او درباره حوزه آتش نشانی گفت: تا پایان سال ۹۹، ۱۴ ایستگاه آتش نشانی اضافه شده است و ۶ ایستگاه دیگر تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.طی این مدت در مجموع ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه تامین تجهیزات و ساخت ایستگاه داشته‌ایم.

یزدانی درباره احداث آرامستان جدید در پایتخت گفت: مکان یابی آرامستان جدید در تهران در مرحله نهایی است.

مجتبی یزدانی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا منبی بر برون سپاری خدمات شهرداری به پیمانکاران و سرباز زدن آنها از پرداخت حقوق کارگران و گلایه‌های کارگران نسبت به پرداخت حقوق دو میلیون و 600 هزار تومانی در سال جاری و تاخیر در پرداخت‌ها گفت: با پیمانکاران قرار داد داریم و اینکه پیگیری کنیم پیمانکار پول را به کارگر داده است به ضابطه کارفرما بستگی دارد و قانون کار حکم فرما است.

او درباره رقم حقوق کارگران گفت:  با پیمانکار قرارداد داریم و عددی که اکنون با افزایش حقوق پرداخت می شود، سه میلیون و 100 هزار تومان است و این رقم دو میلیون و600 هزار تومان را نمی‌دانم از کجا آمده است، چرا که قراردادهای ما موجود است. نظارت بر بحث قرارداد نیز با منابع انسانی است که در حال انجام است.

یزدانی گفت: اکنون در فضای سبز 227 فقره قرارداد با پیمانکاران فضای سبز با ارزش هزار میلیارد تومان داریم و در خدمات شهری و رفت و روب این رقم هزار و 200 میلیارد تومان است.

در ادامه صدرالدین علیپور، مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی براینکه اعلام کاهش کودکان زباله گرد با آنچه در سطح شهر مشاهده می‌شود تطابق ندارد و شاهد افزایش مکان‌های غیررسمی جمع آوری زباله‌های خشک توسط مافیای زباله در نقاط مختلف شهر هستیم، اظهار کرد: براساس آماری که از سازمان بازرسی داریم کودکان کار از حدود 400 الی 500 نفر که آمار رسمی بوده به کمتر از 100 نفر رسیده است. کارگرانی که تفکیک زباله را انجام می‌دهند گروه‌های پیمانکار هستند که لباس فرم دارند و خودرو جمع آوری پسماند خشک هم دارند و کار قانونی خود را انجام می‌دهند.

او ادامه داد: ضمنا از طریق 137 اعلام کردیم هرجایی که کودک کار دیده شده به شهرداری گزارش داده شود و شهرداری در این زمینه برخورد نیز داشته  است. تا زمانی که مخازن به این شکل است و دسترسی به آن آسان است افراد غیرمجاز هم می توانند از آن برداشت داشته باشند و شهرداری ضابط قضایی نیست که بخواهد برخورد داشته باشد. به زمان بندی و مشارکت مردم نیاز داریم و با اعداد و ارقام می گویم که در آمار کاهش خیلی جدی داشتیم.

یزدانی، معاون شهردار نیز درباره کودکان کار و کودکان زباله گرد گفت: بنابر بخش نامه آقای شهردار، آمار سازمان بازرسی و نیروی انتظامی و دادستانی حاکی از کاهش کودکان زباله گرد است.  بعلاوه جریمه ای در نظر گرفته ایم و اعلام شد اگر چنین مساله‌ای مشاهده شود از قرارداد پیمانکار کسر می‌شود.

او افزود: همچنین باید افرادی که در این زمینه کار می‌کنند لباس مخصوص داشته باشند.

در ادامه برزین ضرغامی، رئیس سازمان زیباسازی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره تخریب مجسمه میدان حر اظهار کرد: اینطور نبود که یک شبه بگوییم شیرها را خراب کنیم اولین چیزی که دنبال آن بودیم این بود که ببینیم آثار تاریخی است یا خیر که دیدیم شیرها تاریخی نیست و در سال ۸۴ توسط سازمان زیباسازی ساخته شده است. با جمعی از هنرمندان پیشکسوت صحبت کردیم و در نهایت نظر جمعی مبنی بر این بود که می توان این کار را انجام داد، ضمن اینکه با توجه به آنکه تاریخی نبود,  این کار را انجام دادیم.

او ادامه داد: ‌بیشترین همکاری را با میراث فرهنگی داریم.  باتوجه به مصالح این شیرها امکان مرمت وجود نداشت. شیرها قالب گیری شد. سازمان میراث نیز اعلام کرد که این شیرها ثبت نشده است. مرمت شیرها آغاز و یک هفته تا ۱۰ روز دیگر این شیرها دوباره نصب خواهد شد.

برزین ضرغامی با بیان اینکه شورایی تحت عنوان شورای مجسمه سازی در سازمان زیباسازی وجود دارد، افزود: فعالیت اعضا در این شورا یک ساله است. چون تا زمانی‌که عضو شورا هستند اجازه دریافت سفارش دیگری غیر از سازمان را ندارند. سال گذشته در دومین دوره مجسمه سازی مشاهیر بود که اسامی ۲۵ پیشکسوت مشاهیر کشور، فهرست شد.

 او درباره چگونگی دستیابی به این فهرست، توضیح داد: مکاتبه‌ای با صنوف مختلف انجام شد که با معرفی پیشکسوت هر صنف، به فهرستی از اسامی دست یافتیم. سپس از طریق فراخوان و ... شورایاری تعدادی را مشخص کرد و ‌درنهایت ۲۵ نفر مشاهیر معرفی شد. سردیس ۲۵ نفر از مشاهیر زیرنظر هیئت داوران ساخته شد. هیچ کاری در سازمان زیباسازی نیست که از طریق انتشار فراخوان و زیرنظر شورای داوری ساخته نشود. همچنین پس از تایید هیئت داوران در نقطه‌های مختلف شهر، نصب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز