خبرگزاری کار ایران

تشریح برنامه‌های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال ۱۴۰۰

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۲۸۶

نشست خبری «تشریح برنامه‌های فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال ۱۴۰۰» با حضور معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، مدیران کل این معاونت و جمعی از اهالی رسانه، روز سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه در سالن شهید رسول‌زاده بنیاد برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از ایثار، سردار یعقوب سلیمانی در این نشست ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا، به ویژه شهدای عملیات بیت‌المقدس، عنوان کرد: در آستانه سوم خرداد ماه و سالروز فتح خرمشهر طی عملیات بیت‌المقدس هستیم که حقیقتاً روز افتخار، مقاومت و ایثار ملی است. بعد از فتح خرمشهر نگاه دنیا، خاصه نگاه مستشاران نظامی نسبت به جمهوری اسلامی متفاوت بود و همه مردم به این روز افتخار می‌کنند و جا دارد یاد و خاطره همه شهدای عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس، به ویژه شهید جهان‌آرا، شهید بهنام محمدی و شهید فهمیده را گرامی ‌داریم.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با تبریک روز جهانی ارتباطات خدمت اهالی رسانه، اظهار کرد: در حالی روز جهانی ارتباطات را پشت سر گذاشتیم که رژیم غاصب صهیونیستی به پشتیبانی شیطان بزرگ و استکبار جهانی، آمریکا مردم بی‌دفاع غزه در فلسطین را به خاک و خون می‌کشد؛ حتی به ساختمان خبرنگاران حمله و آن را تخریب می‌کند، تا از انعکاس جنایات خود در دنیا جلوگیری کند. امیدواریم با استقامت، مقاومت و ایثارگری که مردم مظلوم فلسطین دارند و با همراهی مردم منطقه شاهد برچیده شدن غده سرطانی رژیم غاصب صهیونیستی از روی زمین باشیم.

سردار سلیمانی با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۰ به‌عنوان «سال تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» توسط مقام معظم رهبری، عنوان کرد: مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران، به ویژه بخش فرهنگی آن، در سال ۱۴۰۰ طرح‌ها و برنامه‌های تولیدی کمی و کیفی فراوان باتوجه به نیاز مخاطب و بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری برنامه‌ریزی کرده و در دست تولید و اجرا است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه در آستانه سوم خرداد و سی‌ونهمین سالروز عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر هستیم و سالروز رحلت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد را در پیش داریم، اضافه کرد: به همین مناسبت در بنیاد ۳۹ برنامه محوری با چند هزار اجرا در سراسر کشور برنامه‌ریزی شده است. از مهم‌ترین این برنامه‌ها برگزاری چهاردهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران (ویژه جانبازان فتح خرمشهر) به‌صورت وبیناری در سراسر کشور است.

سردار سلیمانی برگزاری مراسم‌های یادبود و یادواره‌های ویژه ایثارگران و شهدای فتح خرمشهر را از دیگر برنامه‌های محوری بنیاد در ۳۹امین سالروز فتح خرمشهر خواند و اضافه کرد: دیدار و سرکشی از خانواده‌های معظم و معزز شهدای عملیات بیت‌المقدس و همچنین حضور این عزیزان در برنامه‌های استانی صداوسیما با محور گفت‌وگو و روایت‌گری، هماهنگی جهت اعزام پیام‌آوران به برنامه‌ها و یادواره‌های مختلف، برپایی نمایشگاه فیزیکی و مجازی، تولید و پخش نماهنگ در رسانه ملی و صداوسیمای مرکز استان‌ها، اجرای ۲۲ هزار برنامه در گلزارهای شهدا و ادای احترام به شهدای سوم خردادماه از دیگر برنامه‌های بخش فرهنگی بنیاد برای بزرگداشت ۳۹امین سالروز عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن اعلام خبر رونمایی از کتاب «حافظان مکتب شهید سلیمانی» در روز سوم خردادماه، عنوان کرد: برنامه جلسات هم‌اندیشی و برگزاری وبینار با رایزن‌های فرهنگی کشور و رونمایی از ۱۵ کتاب ترجمه شده به انگلیسی نشر شاهد و استفاده از ظرفیت برون‌مرزی از دیگر برنامه‌های فرهنگی در دست اجرای بنیاد است. همچنین سالروز عملیات حاج عمران را در پیش داریم که به همین مناسبت یادواره و گرامیداشت ۲۷۶ شهید این عملیات در استان لرستان برگزار خواهد شد.

وی ضمن اعلام خبر افتتاحیه جشنواره ملی عکس ایثار در استان فارس به مناسبت سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر، عنوان کرد: مسابقه «کوکب هدایت» برگرفته از وصیت‌نامه حضرت امام (ره) از دیگر فعالیت‌های بخش فرهنگی است که در خردادماه، برنامه‌ریزی و اجرا خواهد شد.

سردار سلیمانی با اشاره به حضور جامعه ایثارگری در برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: گلباران مزار مطهر شهدای سوم خرداد و تور دوچرخه سواری ۸ تن از فرزندان شهدا و ایثارگران از حرم مطهر امام رضا (ع) در روز سوم خردادماه تا حرم امام خمینی (ره) در ۱۴ خردادماه نیز از برنامه‌هایی است که با همراهی جامعه هدف برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، عملیاتی کردن مفاد تفاهم‌نامه‌های امضا شده در سال ۹۹ و طرح اصلاح پایش و ارتقای سطح آموزش را از دیگر برنامه‌های مهم بخش فرهنگی بنیاد در سال ۱۴۰۰ اعلام کرد و افزود: در سال گذشته ۲۱ نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر در کنکور سراسری رتبه دورقمی خارج از سهمیه ایثارگری کسب کردند؛ لذا بحث اصلاح ماده ۶۶ و تکمیل آن در جهت تعالی و ارتقای سطح آموزش جامعه هدف، از نکات مهمی است که بسترسازی شده و به آن توجه خواهد شد.

سردار سلیمانی برگزاری نخستین اجلاسیه ۳۰۰۰ راوی پیام‌آوران ایثار را از برنامه‌های ویژه معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد در سال ۱۴۰۰ خواند و افزود: خاطرات ارزشمندی در ذهن والدین معظم شهدا از فرزندان گرانقدرشان است که اهتمام معاونت فرهنگی  و آموزشی در طرح «اسناد افتخار» بر این شده تا در سال ۱۴۰۰ طی یک اقدام ملی و جهادی به جمع‌آوری خاطرات تمام والدین شهدا و جانبازان ۷۰ درصد که شهیدان زنده‌اند بپردازد و خاطرات ثبت شده این عزیزان گنجینه‌ای برای نسل‌های آتی باشد.

وی ضمن اشاره به تدوین و تصویب پیش‌نویس «سند ملی فرهنگ جهاد، مقاومت، دفاع، ایثار و شهادت» توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران با مشارکت سایر دستگاه‌ها و تحویل آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی، آن را یک کار بزرگ و اثرگذار خواند که بعد از ۴۰ سال اتفاق افتاده است و افزود: تنوع و نوآوری در اجرای برنامه‌های بزرگداشت و یادواره‌ها با نگاه تحولی در سال ۱۴۰۰ و ارتقای سطح کمی و کیفی برنامه‌های قرآنی بنیاد در سراسر کشور و به‌روز رسانی تابلوها و بیلبوردها با مشارکت همه دستگاه‌ها در سراسر کشور از دیگر اهداف برنامه‌ریزی شده و در دست اجرای بخش فرهنگی بنیاد در سال جاری است.

سردار سلیمانی ضمن اشاره به اجرای جشنواره‌های ملی سرود و تئاتر در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سال ۱۴۰۰، از اجرای ویژه برنامه «با این ستاره‌ها» از جمعه این هفته در قطعه ۴۰ گلزار شهدای تهران خبر داد و افزود: برگزاری و اجرای این ویژه برنامه با یک نگاه جدید برنامه‌ریزی شده است و تلاش ما این است که به گلزارهاری شهدا در سراسر کشور تسری پیدا کند.

در ادامه این نشست معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد و مدیران‌کل این معاونت پاسخ‌گوی سوالات خبرنگاران در حوزه‌های مختلف فرهنگی بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز