خبرگزاری کار ایران

شناسایی سوپرمارکت‌های فاقد پروانه فروش مواد دخانی/ ممنوعیت عرضه قلیان در اماکن عمومی

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۵۵۲

معاون بهداشت وزارت بهداشت در نامه‌ای به معاونین بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور بر لزوم استمرار برنامه‌های کنترل و مبارزه با دخانیات، تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، در متن نامه علیرضا رییسی خطاب به معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور آمده است:« ضمن قدردانی از اقدامات ارزنده آن معاونت در سنوات قبل، خواهشمند است دستور فرمایید با استمرار برنامه های کنترل و مبارزه با دخانیات، اقداماتی به مناسبت روز و هفته بدون دخانیات حول محورهای اعلام شده و به شرح زیر انجام پذیرد و گزارش اقدامات انجام شده ( فیلم، عکس، پوستر، پمفلت، بسته های آموزشی و....)  حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰.۰۵.۳۱، به دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات در مرکز سلامت محیط و کار این معاونت ارسال گردد:

-ایجاد هماهنگی و جلب مشارکت مجامع امور صنفی، تولیدی، توزیعی در خصوص آموزش و بستر سازی مناسب جهت جلوگیری از عرضه مواد دخانی به ویژه قلیان در اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی.

-شناسایی خواربار فروش ها، سوپر مارکت ها و سایر اماکن فاقد پروانه عاملیت فروش که اقدام به فروش و توزیع مواد دخانی می نمایند و صدور اخطار کتبی و در صورت تکرار ارسال پرونده تخلف آنها به دادسرا.

-انجام تبلیغات محیطی و نمایش پیام ها و هشدارهای بهداشتی در مکان های پرتردد شهر.

-برگزاری مسابقات فرهنگی و آموزشی با موضوعات کنترل دخانیات به ویژه قلیان به صورت غیر حضوری.

-تشکیل تیم های بازرسی مشترک با ارگان های ذی ربط برای بازرسی اماکن عمومی و مراکز عرضه قلیان و مواد دخانی و اعمال قانون پیرو بخشنامه دادستان کل کشور به دادسراهای سراسر کشور مبنی بر حمایت از ضابطین و بازرسان بهداشتی در اجرای ممنوعیت عرضه قلیان در اماکن و مراکز عمومی.

-آموزش عمومی در خصوص مضرات مصرف دخانیات و مواجهه با دود دست دوم و اهمیت ترک دخانیات به صورت غیر حضوری.

-آموزش کارگران در کارگاه ها، کارخانجات مختلف و مراکز کارگری و اتحادیه های مربوطه به صورت غیر حضوری و با استفاده از رسانه های تولیدی.

-بهره گیری از رهنمودهای روحانیون و ائمه جمعه و جماعت و فتواهای آیات عظام به منظور آگاه نمودن اقشار مختلف جامعه (بسته به وضعیت منطقه از نظر بیماری کرونا ویروس، بصورت حضوری یا غیر حضوری) 

-انجام مصاحبه و برگزاری میزگردهای علمی به مناسبت روزهای هفته با رعایت موازین بهداشتی.

-اقدامات و فعالیت‌های تبلیغاتی از قبیل تهیه پوستر، پمفلت و تیزرهای تبلیغاتی حول محور شعار امسال.

-هماهنگی جهت پیگیری ارائه خدمات ترک دخانیات در مراکز جامع سلامت به منظور کمک به مصرف کنندگان مواد دخانی برای ترک مصرف دخانیات.

مستندات درخواستی در ارسال گزارش: 

- فایل رسانه‌های تولید شده از جمله کلیپ، تیزر، پوستر و ... ( ارسال به ایمیل irantcs۱۴۰۰@gmail.com)

- تصاویر مربوط به هر فعالیت مانند تبلیغات محیطی، آموزش مجازی و ...

- گزارش ارزشیابی فعالیت هفته بدون دخانیات در صورت انجام»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز