خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران:

۴۹ درصد تخت‌های بیماستانی به بیماران کرونا اختصاص یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۱۶۳۴

استاندار تهران بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ به چند دلیل از جمله افزایش تجربه نیروی درمان شاهدیم که بیش از چهار درصد از بستری‌ها فوت می‌کنند که این رقم در سال ۹۹ بیش از ۹ درصد بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلسه ستاد  مدیریت و مقابله با بیماری کرونا استان تهران در محل استانداری برگزار شد.

انوشیروان محسنی بندپی در این جلسه گفت: در ارزیابی و رصد کلی تهران، سمنان و یزد از جمله استان‌هایی بودند که با همکاری اصناف و نظارت دانشگاه‌های علوم پزشکی شرایطی را فراهم کردند که فاصله‌گذاری اجتماعی به بیش از ۷۰ درصد برسد.

او ادامه داد: اقدامات بسیار خوبی  در پیک چهارم در استان تهران شاهد بودیم و در این راستا افزایش تخت‌های بیمارستانی برای اینکه هیچ بیماری در هیچ نقطه‌ای از استان تهران پشت درهای بیمارستان نماند انجام شد.

بندپی گفت: ۴۹ درصد تخت‌های بیماستانی که بیش از ده هزار تخت را شامل می‌شود در موج چهارم برای کرونا اختصاص یافت. اقدام مثبت دیگر فعال‌سازی و افزایش مراکز ۱۶ساعته و ۲۴ساعته بود که بار بیمارستان‌ها را کم کرد.

استاندار تهران افزود: راه اندازی خط ۶۰۷۰ ابتکار دیگری دراستان تهران بود که برای سردرگم نشدن بیماران انجام شد، این خط با اهداف رضایتمندی بیمار، افزایش پاسخگویی، آرامش دادن به بیمار و همراهان فراهم شد.

بندپی ادامه داد: از شهرداری تهران تشکر می‌کنیم که دو هفته است طرح ترافیک را لغو کرده چرا که باعث شد تا  بتوانیم در افزایش فاصله‌گذاری اجتماعی عمل کنیم.

او با تاکید بر اینکه با همه اقدامات اثربخش و تاثیرگذار اما نباید جدیت، دقت و مراقبت کم شود گفت: کماکان در حالت پیک مراجعه هستیم و فوتی‌های قطعی و غیرقطعی کووید ۱۹ در روز جاری ۱۵۶ نفر بوده است و این نشان می‌دهد در سال ۱۴۰۰ به چند دلیل از جمله افزایش تجربه نیروی درمان، اکنون شاهدیم که بیش از چهار درصد از بستری‌ها فوت می‌کنند که در سال ۹۹ بیش از ۹ درصد بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز