خبرگزاری کار ایران

موارد بستری در شبانه روز اخیر ۹.۶ درصد افزایش یافته/ آغاز فاز دوم واکسیناسیون در تهران از فردا

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۸۶۰۳

فرمانده عملیاتی ستاد مقابله با کرونای استان تهران از آغاز واکسیناسیون گروه‌های سنی بالای ۸۰ سال از فردا و در قالب فاز دوم واکسیناسیون خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا زالی در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران با بیان اینکه از نظر آماری هنوز در سیر فزاینده پیک چهارم قرار داریم، گفت: پیش بینی ما این است که در ۱۰ روز آینده تغییر چشمگیری در شاخص ها نداشته باشیم. بررسی و آنالیز آماری نیز حاکی از آن است که متوسط مرگ و میر ما نسبت به بستری بیمارستانی و مبتلایان علی رغم افزایش مبتلایان و بستری ها نسبت به معدل سال ۹۹ کمتر شده که برای تحقق این مهم باید به پرسنل بیمارستانی خسته نباشید بگوییم. بی تردید ارتقای کیفیت مراقبت و موارد دیگری موجب تحقق این مهم شده است.

وی با بیان اینکه از ۶ فروردین تا ۶ اردیبهشت ماه ۳۱۰۷ بیمار ما به شکل سرپایی درمان شده اند، ادامه داد: همچنین در زمینه ترخیص بیمارستانی در ۲۴ ساعت گذشته در تهران رکوردی با ترخیص ۱۴۳۰ بیمار رقم خورده است و بیماران از ۱۰۵ بیمارستان تهران ترخیص شده اند و این جای قدردانی از همکاران ما در بیمارستان ها دارد. همچنین بستری ها در شبانه روز اخیر ۹.۶ درصد افزایش یافته و مجموعه بیمارانی که در حال حاضر با تشخیص کرونا در بیمارستان بستری هستند ۸ هزار و ۴۵۹ بیمار است.

به گفته زالی مجموعا حدود دو هزار بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که ۴۸۰ بیمار تحت دستگاه تهویه مکانیکی و کمک تنفسی هستند و در شرایط وخیم بیماری قرار دارند.

وی ادامه داد: براساس آخرین گزارشات ما حدود ۱۱۱ بیمار نیز طی شبانه‌روز گذشته جان خود را از دست داده‌اند.

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا استان تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به راه اندازی خط تلفنی ۶۰۷۰ اشاره کرد و گفت: کار عملیاتی و نیروی انسانی این موضوع در حال انجام است و ظرف روزهای آینده می توانیم شاهد افتتاح این خط تلفنی باشیم.

وی با بیان اینکه بحث تامین برق برای بیمارستان ها مطرح است و با توجه به کاهش نزولات آسمانی و تغییر الگوی مصرف در روزهای آینده با مشکل تامین برق مواجه خواهیم بود، تصریح کرد: نیاز است در این جلسه مصوب شود اولا در مناطقی که بیشترین تراکم بیمارستان های پذیرنده بیماران کرونایی وجود دارد لیستی تهیه شود تا برق این محلات قطع نشود و یا اگر به اجبار چنین اتفاقی افتاد به گونه ای باشد که این بیمارستان ها از مدار خارج نشوند. بی تردید سوئیچ برق معمولی به ژنراتور زمان بر خواهد بود.

زالی افزود: امیدواریم در روزهای باقیمانده تا انتهای هفته محدودیت ها با جدیت بیشتری اعمال شود تا در جهت کنترل بیماری اقدام کنیم. در بار ترافیکی شهر نیز از روز گذشته با توجه به تغییرات اعمال شده افزایش را مشاهده می کنیم.

وی تاکید کرد: فاز اول واکسیناسیون تا پایان وقت اداری امروز به اتمام می رسد، به جز مواردی که نیاز به لکه گیری دارند و توسط همکاران ما انجام می شود. با مشارکت دانشگاه‌ها به این ترتیب از فردا فاز دوم واکسیناسیون از گروه سنی بالای ۸۰ سال آغاز و با واکسیناسیون سایر گروه‌های سنی ادامه پیدا می‌کند. در این مرحله در مراکز جامع سلامت با افرادی که پرونده الکترونیک دارند تماس گرفته خواهد شد تا آنها با مراجعه به مراکز جامع سلامت واکسیناسیون شان انجام شود. نیازی به مراجعه حضوری به مراکز جامع سلامت نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز