خبرگزاری کار ایران

تداوم اجرای طرح درمانگاه‌های سرپایی در تهران/ ردیابی مسافران پرواز دهلی به تهران

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۸۵۸۰

استاندار تهران با اشاره به افزایش ۲ هزار و ۴۰ تخت بیمارستانی به ظرفیت‌های موجود در استان گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی در خواست داشتند با تامین نقدینگی بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها طرح درمانگاه‌های سرپایی تداوم یابد. در صورت تحقق این طرح بار پذیرش بیمار در بیمارستان‌ها به حداقل می‌رسد.

به گزارش ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: با توجه به اینکه خط تلفنی ۶۰۷۰ برای هدایت، ساماندهی و آموزش کسانیکه دچار بیماری کرونا شده اند، راه اندازی شده است، بنا شد مخابرات خط را دوطرفه کند تا از آن طرف نیز این ارتباط برقرار شود.

وی با بیان اینکه به دلیل عدم تکمیل سامانه سیب، پرونده الکترونیک سلامت همشهریان در استان تهران در دسترس نبود، ادامه داد: بنا شد سازمان هدفمندی یارانه‌ها نسبت به دریافت آمار سنی آحاد جامعه به طور مثال گرو سنی ۷۰ سال به بالا کمک کند و اطلاعات این افراد را در اختیار قرار دهند تا کمیته واکسیناسیون استان نسبت به انجام واکسیناسیون آن‌ها اقدام کند.

استاندار تهران تصریح کرد: با توجه به اینکه پیش بینی می‌شود با کمبود انررژی در کل کشور مواجه شویم، با دعوت از روسای سازمان‌های برق شهر تهران و شهرستان‌های تابعه خواستیم این اطمینان را حاصل کنیم که برق پایدار برای بیمارستان‌های استان داشته باشیم و در هیچ زمانی با خاموشی برق در بمارستان‌ها مواجه نشویم.

وی افزود: مقررشد کمیته‌ای متشکل از دفاتر فنی دانشگاه‌ها و مدیران برق راه‌های تامین برق مطمئن و پایدار را در نظر بگیرند و بیمارستان‌هایی که از ژنراتور برخوردار نیستند نسبت به نصب آن اقدام کنند. 

محسنی بندپی تاکید کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی در خواست داشتند با تامین نقدینگی بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها طرح درمانگاه های سرپایی تداوم یابد. در صورت تحقق این امر بار پذیرش بیمار در بیمارستان‌ها به حداقل می‌رسد. 
 
استاندار تهران در پایان از افزایش ۲ هزار و ۴۰ تخت بیمارستانی به ظرفیتهای موجود قدردانی کرد.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به آماده شدن خط ۶۰۷۰ افزود: این سامانه برای راهنمایی، هدایت و ساماندهی بیماران کووید ۱۹ بکار گرفته خواهد شد. علی رغم تراکم جمعیت در تهران باید از اصناف و نیروی انتظامی تشکر کنیم که تلاش کردند در جهت رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی توانستیم در میان استان های کشور رتبه کسب کنیم.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا ووهان چین و پس از آن ویروس انگلیسی و جدیدا نیز نوع پیشرفته تر هندی آن که در کشور هند تعداد زیادی به آن مبتلا شده اند را در جهان شاهدیم، ادامه داد: متاسفانه روز شنبه ساعت ۹:۴۵ پروازی از دهلی به تهران داشتیم که مقرر شده همه مسافران این پرواز ردیابی شوند. البته منع تردد از کشور هندوستان نیز با مصوبه ستاد ملی کرونا اعمال شده است. بی تردید برای بازگشت فوتبالیست ها از کشور هندوستان باید پروتکل هایی در ستاد کرونا استان تهران تدوین کنیم تا خدایی نکرده گرفتار این ویروس نشویم، چرا که تاب و تحمل کادر درمان بیش از این نخواهد بود. قطعا با افزایش فوتی ها نسبت به هفته گذشته ضرورت فاصله گذاری و رعایت پروتکل ها بار دیگر مورد تاکید قرار خواهد گرفت و باید به شکل ویژه ای به آن توجه کنیم.

استاندار تهران تاکید کرد: تمدید وضعیت موجود مورد درخواست تا رسیدن به شرایط نزولی شیوع بیماری شرایط ادامه پیدا کند. در حال حاضر که رعایت پروتکل ها به ۷۰ درصد رسیده مواردی همچون بکارگیری یک سوم نیروها و تشدید نظارت ها وجود داشته، امیدواریم همه این موارد شرایطی را فراهم کند که بعد از یک هفته نسبت به کنترل این پیک بتوانیم عملکرد موثری داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز