خبرگزاری کار ایران

در «هفته سلامت» صورت گرفت؛

افتتاح ۵۶ اتاق بهداشت در مدارس شهرستان‌های استان تهران

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۷۷۵۶

۵۶ اتاق بهداشت در مدارس مناطق ۲۱گانه شهرستان‌های استان تهران افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، وجود اتاق بهداشت در مدارس به‌ویژه مدارس ابتدایی و حضور مراقب سلامت برای ارائه خدمات بهداشتی، غربالگری و معاینات اولیه، از موارد ضروری مدارس است. 

شیوع ویروش کرونا فرصتی ایجاد کرد تا توجه همگان به بهداشت عمومی جدی‌تر شود به طوری که امروز شاهد ارتقای سطح میزان سواد سلامتی خانواده‌ها و مردم هستیم؛ زیرا رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، مهم‌ترین راه برای مبارزه با کرونا ویروس بوده است. 

در این شرایط علاوه بر آموزش سواد سلامت می‌توان به اصلاح زیرساخت‌ها و تجهیز اتاق بهداشت مدارس برای آمادگی دوران پساکرونا پرداخت که در همین راستا شاهد افتتاح ۵۶ اتاق بهداشت در مدارس مناطق ۲۱گانه شهرستان‌های استان تهران هستیم و با به‌روز شدن و تجهیز اتاق‌های بهداشت، آمادگی لازم برای بعد از کرونا هم به وجود می‌آید. 

شایان ذکر است، در دوران شیوع کرونا طرح‌های خوبی توسط مراقبان سلامت در مدارس انجام می‌شود که می‌توان به طرح سلامت دهان و دندان، پدیکلوزیس، بهداشت بلوغ، اندازه‌گیری قد و وزن و تعیین BMI دانش آموزان در «طرح کوچ» اشاره کرد که به نتایج خوبی منجر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز